Isnin, 17 Februari 2014

#PRKKajang #Kajang ISU AIR !!! RAKYAT DENGKIL MENDERITA !!!


Klik gambar diatas dan anda akan dapat melihat serta mendengar keluhan dari ADUN Dengkil yang mewakili penduduk serta pengundi di kawasan beliau yang kini dilanda masalah keputusan bekalan air.

Seramai 8000 keluarga terlibat dalam permasaalahan ketiadaan air di kawasan Dengkil dan menurut kata YB Shahrom, peningkatan paras amonia yang tinggi akibat ketiadaan hujan sejak beberapa minggu lalu.

Kawasan tadahan air yang diuruskan oleh Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) dan perawatan air dilakukan oleh SYABAS.

Kita aelalu mendengar kerajaan Selangor asyik menyalahkan pihak SYABAS kerana kekurangan air tetapi pernasaalahan ini sebenarnya berlaku kerana LUAS yang dinaungi oleh kerajaan negeri tidak bertindak dengan berkesan.

Seperti juga yang dinyatakan oleh YB Shahrom, kerajaan Selangor hingga hari ini tidak langsung menjengah untuk melihat permasaalahan mereka sedangkan di Kajang boleh dikatakan hampir setiap hari pemimpin kerajaan Selangor turun membuat tinjauan.

Kerajaan Selangor nampaknya lebih berminat untuk mengambil alih SYABAS kerana faktor keuntungan tetapi dalam masa yang sama mereka telah gagal untuk menguruskan LUAS.

Seperti yang Sangkakala nyatakan tadi, SYABAS hanya menjalankan perawatan tetapi kolam tadahan adalah dibawah LUAS dan apabila kandungan amonia yang tinggi, maka pihka SYABAS tidak akan menjalankan perawatan air kerana ianya akan membahayakan nyawa pengguna.

Mungkin juga nyawa rakyat bagi kerajaan Selangor adalah tidak berharga atau tidak mempunyai nilai kerana, jika mereka (kerajaan Selangor) memikirkan perkara tersebut, sudah pasti mereka akan bertindak untuk memberikan kerjasama kepada kerajaan Pusat bagi membina loji Langat 2.

Jelas dan nyata kerajaan Selangor yang ada kini tidak bertanggungjawab dan hanya mementingkan diri sendiri, kebajikan rakyat Selangor tidak terbela dan nasib rakyat Dengkil dibiarkan begitu sahaja.



2 ulasan:

Hafiz Al-Din berkata...

Krajaan selangor bodoh

Tanpa Nama berkata...

"Kerajaan Selangor bodoh".Pengundi Selangor yang mengundi Pakatan Rakyatlah yang lagi bodoh kerana memilih pemimpin bodoh untuk memerintah mereka.Padan muka kamu sekarang.