Sabtu, 22 Februari 2014

POLITIK | PEKAN KUAH LUMPUH !!! PESERTA DEMO MEMENUHI JALAN RAYA

Semalam satu himpunan telah diadakan oleh penduduk pulau Langkawi yang mengakibatkan kesesakan jalan raya paling buruk di Langkawi.

Seramai 25 orang telah berkumpul mengadakan demonstrasi memenuhi jalanraya (tepi jalan) membawa sepanduk dengan pelbagai perkataan termasuklah "harga barang naik".


Kahkahkah...kalau tengok kehadiran semalam yang seramai 25 orang tu Sangkakala rasa puak puak PR ni berpuas hati sebab duit tak berapa banyak nak keluar maklumlah 25 orang je.

Tapi yang boleh dikatakan bengapnya puak puak ni, soalan kepada Timbalan Menteri Kewangan, YB Dato Ahmad Maslan yang bertanyakan dimana atau negara mana yang harga barang dan kos sara hidup tidak pernah mengalami kenaikan kerana beliau ingin melawat dan belajar dengan negara tersebut demi untuk membantu rakyat.

Tai sampai hari ni nampaknya masih belum ada yang menjawab soalan tersebut dan dari carian yang Sangkakala dah buat, memang tidak ada negara yang mampu untuk mengekalkan harga barang atau kos sara hidup.

Kalau setakat nak buat demo rasanya tak payah le, hari ni je duit BR1M dah masuk dan Sangkakala amat yakin yang semua pendemo semalam berpusu pusu ke mesin mesin ATM untuk mengeluarkan duit masing masing.

Pelik kan, semalam demo, hari buat kutipan BR1M esok demo balik bila duit dah habis, langsung tak sedar manusia manusia ni yang mana mereka telah diberi insentif untuk bantuan sara hidup dan mungkin BR1M ni hanya dibuat di Malaysia tanda kerajaan prihatin dalam memikirkan kehidupan rakyat.



Tiada ulasan: