Selasa, 4 Februari 2014

LAKI BINI KUFUR NIKMAT !!! SANGKAKALA DEDAHKAN PULA SUAMI SUAMI SITI HAJAR

Kalau tadi Sangkakala dedahkan si isteri yang kufur nikmat penberian Allah, sekarang Sangkakala nak dedahkan pula kisah suamibkepada Siti Hajar yang sama juga sifatnya.



Memang elok ditakdirkan oleh Allah mereka berdua di jadikan pasangan suami isteri, sama naik biadap dan bangangnya.

Tapi apa yang menjadi kesalan ialah, si suami ni kalau diikutkan beriya pakai jubah lengkap dengan unta tapi gagal untuk mendidik isteri menjadi isteri yang solehah.


Mana tidaknya, kalau dah isteri dibiarkan melembukan orang Islam lain, berjaya ke tu? Atau berjaya membuat anak sampai dua tiga orang di malam hari je?

Sangkakala bukanlah berniat nak aibkan sesiapa, cuma Sangkakala nak maklumkan disini bahawa, berpakaian jubah segala bagai belum tentu dapat menjadikan seseorang itu sempurna dalam mendidik sifat lemah lembut dalam keluarga.

Dan sebagai contoh Sangkakala ambil suami si Siti Hajar ni, mengeluarkan komen bukan main hebat, siap menasihati orang lain, tapi komen si isteri pula melembukan orang.


Komen diatas adalah komen yang diberikan oleh Siti Hajar dalam status facebook rakan Sangkakala, dan si suaminya pula yang bernama Syed ini turut sama memberikan komen dalam status yang sama.

Sangkakala tak nampak pula si Syed ni menasihati isteri beliau supaya menjaga santun seorang wanita Islam, tapi buat tak tau je bila isteri dia si Siti komen dengan mengeluarkan perkataan lembu yang ditujukan kepada orang lain yang turut sama memberikan komen dalam status tersebut.

Kesal sekali apabila nampak kuat islamnya tapi lemah budi pekertinya, mungkin ini adalah ajaran PAS kepada para pengikutnya sehingga lupa untuk mendidik isteri menjadi isteri yang tidak mengaibkan suami.

Bagi Sangkakala, perbuatan si Siti itu telah mengaibkan suami beliau sendiri dan sebagai seorang suami pula Syed sepatutnya menasihati isteri beliau.

Baik baik sikit bro, pak lebai PAS tu bukan boleh tengok ada yang aktif malam malam macam ni, kang ada pulak yang nak bagi kaunseling kul 3 pagi..



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pasal lembu tu la diaorg ni jdi lupe diri..asal diaorg pn lembu jugak

syahman mohamed sam berkata...

Apa la ..mangkok betul.. Nak suh org blaja agama.. Marah org ckp lembu smpai aibkan laki bini.. Dah tu bolehtulis lak bukan maksud nak mengaibkan.. Abis maksudnya apa.. Sama la mcm lembu.. Mnulis memaki org tak nak lak diri sendiri blaja agama.. Bodoh la .. Tak de motif

Tanpa Nama berkata...

Nanpak bertudung peergh perangai mengalahkan babi....ni la bila babi pakai tudung...babi jantan pakai jubbah sebijik macam syiah....biasa lah syiah suka kena babikan oleh yahudi...PAS itu Parti Ajaran Syiah...

Tanpa Nama berkata...

pakai jubah lebai sunnah bro....apa syiah pulak you hukum dia.lg satu jaga la anak bini keluarga korang dulu.. yg post ni pn satu bangang.asal pembangkang jer korang hentam padahal korang tak kenal pn. be professional la bro.. sibuk menghukum org lu dh perfect ker bro

Tanpa Nama berkata...

gua tengok blog2 you semua memfitnah jer lebih. semua isu peribadi you serang..grow up bro politik biar matang..