Selasa, 4 Februari 2014

FACEBOOKER SITI HAJAR MANUSIA KUFUR NIKMAT


Sangkakala tengok dalam status facebook seorang rakan dan dalam status tu ada beberapa komen yang dibuat oleh seorang perempuan (mungkin) bernama Siti Hajar.

Setelah dirisik dan Sangkakala selidiki, rupanya dia ni anak seorang jutawan dari negeri Kedah dan lihat sahaja kenderaan yang digunapakai untuk membawa bendera bulan di bumi diatas tu, bukan main lagi hebatnya,  maklumlah, anak hartawan.

Apa yang Sangkakala cuba nyatakan disini ialah, masih ada juga orang orang yang macam dia ni, bagi Sangkakala dia ni layak di gelar sebagai orang yang kufur nikmat.

Kenapa Sangkakala kata macam tu? Dengan kestabilan ekonomi maka dapatlah anak perempuan hartawan dan jutawan ini menggunakan kenderaan seperti yang dipaparkan diatas dan jika beliau masih mengatakan bahawa kerajaan itu zalim atau tidak berperikemanusiaan, Sangkakala yakin yang dia ni takkan mampu walaupun menggunakan basikal.

Jadi disini juga Sangkakala rasa tak perlulah nak bersembang lebih lebih cik Siti sebab awak tu tak tau keperitan hidup dan kalau nak bercerita tentang keburukan kerajaan, janganlah tunjukkan kekayaan tu dalam facebook, sebab orang nampak bodoh sangat.

Kepada yang nak add Siti ni bolehlah berbuat demikian, tapi kalau ditakdirkan dia ni jadi ibu tunggal, janganlah dikutip sebab jenis orang tak tau bersyukur ni akan menyalahkan suaminya nanti kalau tak dapat gelang kaki sedangkan gelang tangan dah sampai ke siku.


13 ulasan:

syahman mohamed sam berkata...

Betul la tu.. Bg dia bukan kerajaan bagi rezeki.. Kedamaian kebahagian semua dtg dr Allah.. So dia nak ckp kerajaan zalim dia punya suka la.. Yang sangkakala ni knp.. Jeles?? Kaki bodek kerajaan ke.. Sesenang je level org kufur nikmat.. Sedangkan ko hanya sorg penulis blog banggang je.. Kalau dia kufur kita apa plak.. Sampai nak burukan org mcm ni.. Nasib ko la penulis blog

Apiz Chik berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Apiz Chik berkata...

Boooooo sangkakala... mcm good2 je.

Tanpa Nama berkata...

Isu yg dibawa kebanyakan blogger hari ini sampah!..grow up dude tak kira parti politik mana sekalipun..

Cinta Bahasa Melayu berkata...

Sebagai seorang Melayu dan Bumiputra, saya masih belum merasa di mana keistimewaan saya yang katanya hak mereka dijamin dalam perlembagaan. Zaman selolah, saya tak dapat biasiswa, di universiti, belanja saya ditanggung PTPTN, juga ditawarkan ramai non-bumi yang lain. Rumah, saya beli tanpa diskaun bumiputra; beli kereta, tidak ada harga bumi. Mujur saya dapat melabur dalam ASB. Tapi bila saya lihat teman2 Non-Bumi, rupanya mereka ada peluang lebih besar melabur dalam dana2 mewakili kaum mereka. Jadi saya tertanya2. Melayu bagaimana yang layak merasakan nikmat "hak istimewa" itu? Apakah "hak istimewa" itu sudah beri faedah kepada, seluruh pribumi Malaysia?. Atau kalimat itu hanya dijadikan senjata untuk menakutkan?

Tanpa Nama berkata...

dia kaya bukan dari laki dia... dia mmg kaya dari keluarga dia ... sangkakala ni tak kenai org tu takyah nk buat presepsi yg good2 ja... dah la x betul presepsi ni ... elok laaa jadi fitnah ... nak tulis story pun biar lah matang sket . . . tu fb dia, suka hati dia la nk kufur nikmat ke apa ka ... adoi la..... ko ni PENFITNAH !!!!

shahdina S berkata...

Bodoh nya melayu ini ke?

shahdina S berkata...

Bodoh nya melayu ini ke?

Tanpa Nama berkata...

admin.. saya nak bagi teguran..apa yg admin buat adalah tidak munasabah.. jika benar post ini hanya bagi tujuan mengaibkan ..sebagai org islam tak baik kita mengaibkan orang seperti ini.. hanya sekadar berbeza ideologi politik..cuba bayangkan apa yg akn jadi jika ianya berlaku pada keluarga kita.. kita tutup aib org allah tutup aib kita.. lg satu siapa kita untuk mengukur tahap keimanan seseorang disisi allah... maaf hanya menyanyangi sesama islam

Tanpa Nama berkata...

allahuakbar...... kaya, sokong islam , menperjuangkan islam.. menegakkan syiar islam, ini yg dikatatakan kufur nikmat? . yg kufur nikmat ni sebenarnya yg menyokong sekularisme dari tertegaknya islam dibumi allah ini.
inilah dinamakan manusia tidak bongkak sombong atau kufur nikmat.. walaupun diberi kekayaan harta berjuta tetap bersama perjuangan islam... bersama memperjuangan nasib dan keperitan hidup rakyat peringangan untuk saye sendri..muhasabah diri..

Tanpa Nama berkata...

Kagum dgn penyokong pas.. Takbir....

Tanpa Nama berkata...

penulis blog ni jeles agaknyer? tu la sokong umno aper ko dapat? xkaya2 pun ..padan la kena lembu huhu
good2...

Tanpa Nama berkata...

kalau isu liwat saiful yg korang mainkan padan la kena lembu pn....
korang lg pemfitnah..ada hati nak judge org hahaha . cermin la diri dulu