Khamis, 16 Mei 2013

AMERIKA NAK KAWAL SELAT MELAKA

Pilihan raya umum ke-13 mempunyai unsur-unsur yang sesuai dengan hipotesis yang menyebut bahawa Pakatan Rakyat, atau PKR lebih tepat, menjadi ejen pertukaran rejim bagi menguntungkan Amerika Syarikat (AS).

Bagaimanapun, sama ada PKR memang didanai AS untuk tujuan itu hanya boleh dipastikan oleh parti itu sendiri, kata penulis blog Ruhanie Ahmad dalam forum membincangkan masa depan BN dan Pakatan selepas pilihan raya.

Ruhanie, penulis blog sosio-politik Kuda Kepang berkata, bacaan secara geopolitik tidak menjadikan dakwaan campur tangan AS itu mengejutkan.

Sangkakala rasa ada kemungkinan juga dengan apa yang dikatakan oleh Ruhanie, kerana Selat Melaka adalah antara laluan kapal yang paling sibuk didunia dan seperti mana yang pernah dilakukan oleh penjajah Inggeris dulu, mereka akan menjadikan Selat Melaka sebagai tempat untuk meraih keuntungan.

Ini rupanya kerja si Anwar, nak gadai negara pada kuasa asing dan mendapat keuntungan dari situ.

Kalau betul dakwaan yang dibuat oleh Ruhanie, mujur Allah SWT menyelamatkan lagi negara ini daripada dijajah buat kali kedua, dan kita semua harus bersyukur tentang itu.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: