Jumaat, 31 Mei 2013

LAGI BUDAK BUDAK NAK TUNJUK HERO

Lepas solat Jumaat tadi dengar kata ada himpunan besar besaran di hadapan pejabat Kementerian Dalam Negeri di Putrajaya dan ianya juga dihadiri oleh hero filem kanak kanak iaitu Safwan Anang yang baru dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak 5 ribu ringgit.


Mungkin Safwan teringat pada isteri beliau menjelang malam semalam yang merupakan malam jumaat kot, malam permintaan kaum ibu dan juga tuntutan kaum isteri.

Apa pun itu dia punya pasal sebab malam ni dia nak buat apa pun lantak dia lah.

Yang hairannya budak budak yang tak cukup akal ni pegi berhimpun depan KDN tu nak buat apa? Nak suruh menteri letak jawatan? Bukan ke menteri tu menang dalam pilihanraya baru baru ni?  Yang nak suruh di letak jawatan tu buat apa? Ingan ni negara 'BAPAK KORANG PUNYA YE'? 

Lepas tu yang datang pulak tu cuma 30 orang, kena sergah dengan polis baru korang nak tau macam mana, tapi Sangkakala rasa mereka ni memang minta supaya mereka di tangkap, macam Adam Adli ngan Safwan, baru le betul betul jadi hero.

Jadi apa kata kalau kita biarkan mereka ni nak buat apa apa sekali pun, bila ada laporan oleh orang ramai yang menujuk ke arah seseorang baru kita ambil tindakan itu pun kita tengok tindakan yang macamana la.

Bukan Sangkakala menyokong mereka ni, tapu nampaknya memang itu yang mereka amat perlukan iaitu makan nasi lokap,  sebab mungkin ada yang belum rasa, jadi kali ni baru nak mencuba cuba.

Yang nak suruh Datuk Seri Zahid letak jawatan lepas tu kata pasukan polis berat sebelah, tangkapan atas dasar politik segala bagai ni apa hal?

Baik, Sangkakala nak bagi tau satu persatu, Datuk Seri Zahid Hamidi ialah Menteri yang dilantik oleh Perdana Menteri yang mewakili kerajaan Malaysia iaitu Barisan Nasional. 

Jadi tiada sebab nak persoalkan sesuai atau tidak, layak atau tidak beliau memegang jawatan tersebut, ataupun sekarang ni pembangkang dah mula rasa goyang dengan ketegasan Datuk Seri Zahid ni?

Macam mana nak kata polis berat sebelah? Adakah polis hanya menangkap pembangkang tetapi tidak menangkap yang lain lain? Rasanya semua pun kena tangkap kalau dah melanggar undang undang negara kan?

Lagi satu yang kata tangkapan atas motif politik tu macam mana pulak? Mahasiswa ni cerita pasal peniaga ayam ke dekat himpunan tu kalau bukan politik? 

Selaku kita dengar ayat "Kami tak wakili parti politik dan kami tidak berpolitik", rasa macam nak mencarut pun ada bila dengar puak puak ni becakap macam tu, tapi kerana Sangkakala masih lagi memegang etika menulis taknak mencarut maka Sangkakala lupakan niat tu walaupun dah ada di tepi bibir.


Kalau tak mewakili parti politik, yang cerita pasal Barisan Nasional menang cara tak betul la segala macam tu pasal apa? Ada ke bukti kukuh yang nak tuduh macam tu sekali? 

Anwar Ibrahim pun sibuk cerita padal blackout tapi sudahnya pegi balai polis buat laporan pasal dakwat kekal yang lain hilang entah kemana, apa ni? Mau tipu lagi ka?

Itu sahaja dah tunjukkan siapa Anwar Ibrahim, budak budak beringus ni masih lagi kata Anwar tu betul dan macam macam lagi kononnya baik segala bagai.

Anwar memang baik selagi dia tak jumpa bontot macam Saiful dan Azizan punya, kalau jumpa hilang baiknya tu, tapi kalau macam Safwan Anang punya mungkin dia pun takde selera sebab muka berparut macam Pirot of Caribbean.


Sudah sudah le tu, naik lemas la tengok perangai korang yang macam budak tak cukup akal terpekik terlolong dekat depan pejabat pejabat kerajaan ni.

Dulu Si Nurul Izzah mengerang sakan dalam pejabat pensyarah sekarang ni korang pulak memekik mekik kat depan pejabat kementerian? Tak malu ke mak bapak korang bila tau perangai anak anak mereka ni yang dah tak boleh dibendung?


Kalau Sangkakala jadi mak bapa budak budak ni dah lama kena pijak agaknya, tu sebab Sangkakala kata konstable yang dapat anugerah dari timbalan ketua polis wilayah tu layak untuk terima anugerah tersebut, kalau Sangkakala?  Hehe..kurrr semangat mita selisih malaikat 44, jangan le jumpa macam tu.


Apa apa pun tahniah pada Datuk Seri Zahid Hamidi yang telah menggoyangkan mereka mereka ni hingga nak suruh Datuk Seri letak jawatan atas permintaan boss mereka iaitu Anwar Ibrahim.