Isnin, 28 Julai 2014

LAGI CINA BIADAP DI HARI RAYA !! APA TINDAKAN SKMM DAN PDRM ?? @KBAB51

Nampaknya tak sudah sudah ada dikalangan orang Cina yang biadp terhadap bangsa Melayu dan agama Islam.


Sikap begini seharusnya tidak ada dalam masyarakat kita di Malaysia yang mengamalkan budaya dan adat resam pelbagai kaum.

Rakyat Malaysia rata rata mempunyai agama sendiri dan mereka bebas untuk mengamalkan apa juga acara keagamaan walaupun dalam perlembagaan jelas mengatakan bahawa agama Islam adalah agama Persekutuan bagi Tanah Melayu.

Perjanjian kontrak sosial yang dimeterai oleh wakil 3 bangsa majoriti, Melayu, India dan Cina semasa menuntut kemerdekaan juga nampak gayanya sedang cuba dimusnahkan oleh segelintir manusia yang kemungkinan besar tidak selesa dengan kemakmuran yang ada di negara ini.

Selama ini kita hidup dalam keadaan penuh keselesaan dan penuh harmoni dimana perkara perkara perkauman seperti ini tidak pernah berlaku dan apa yang menjadi kehairanan, kenapa ianua berlaku kini?

Perkara ini juga sepatutnya diambil tindakan oleh kementerian dan badan yang bertanggungjawab agar ianya tidak menjadi isu perkauman dan selayaknya mereka ini menerima hukuman kerana telah cuba mencetuskan rasa tidak selesa dikalangan rakyat Malaysia.

Sangkakala tidak nafikan bahawa bukan semua orang cina yang biadap sepertimana pemilik akaun yang Sangkakala tunjukkan diatas, tapi ada sesetengah dikalangan mereka yang BIADAP dan cuba berlaku KURANG AJAR dan jika perkara ini dibiarkan berlarutan, ada kemungkinan permusuhan antara kaum akan berlaku.

Sangkakala harap akan ada tindakan yang dilakukan oleh pihak berwajib kerana ini sudah dianggap serius dan sekiranya mereka mereka ini dibiarkan maka perkara ini akan terus berleluasa.



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Akaun kena hack tuuuuuuu..

Kerajaan akan diam je mcm bapok!

Tanpa Nama berkata...

Sy sokong...

Tanpa Nama berkata...

Show him way out..hapuskan SJKC...Kalau nak kaum pendatang in hormati hak bumiputera .

Tanpa Nama berkata...

Get rid of venacular school....n punish those who try to create racial gap...

Tanpa Nama berkata...

dulu org cina x berani bersuara..parti beliau pon susah nak menang besar dlm pilihan raya...skarang cuba tengok sendiri...masing2 lebih biadap lg..SIAPA YG BAWAK MEREKA INI..? cuba2..fikirkn...sedih org melayu tertindas di negeri sendiri...