Khamis, 3 Julai 2014

KENYATAAN BODOH PENGERUSI BIRO PEKERJA KEADILAN

Sangkakala terbaca dalam portal keadilandaily yang mengeluarkan satu berita semalam dimana kenyataan daripada pengerusi biro pekerja keadilan yang menyelar kerajaan hanya memberikan saguhati kepada penjawat awan dan sepatutnya di beri bonus.

1.4 juta kakitangan awam menerima imbuhan sebanyak RM 500 seorang dan pesara pula menerima sebanyak RM 250 seorang dan disitu dah memakan belanja hampir 1 billion ringgit.

Memang kerajaan mendapat keuntungan dari pelbagai hasil dengan jumlah 220 billion SETAHUN Sangkakala ulangi SETAHUN dan setiap tahun kerajaan tidak pula membiarkan pekerja di sektor awam tidak mendapat bonus.

Semua pekerja sektor awam diberikan bonus hujung tahun dengan pelbagai kadar dan perlu diingat bahawa pemberian saguhati bukanlah seperti meminta sedekah sepertimana yang disebut oleh pengerusi biro tersebut.

Takkan istilah saguhati tak boleh digunapakai dalam pemberian? Itu pun nak dijadikan isu? Atau puak PKR ni memang dah takde isu untuk diketengahkan lagi.


Janganlah dikira dengan nilai 220 billion setahun jika tidak ditolak dengan segala pemberian yang diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional tambahan lagi kepada penjawat awam yang mendapat pelbagai kemudahan yang diberikan.

Memang agaknya puak PKR ni tak lulus matematik sebab hanya mengambil kiraan kasar sedangkan kiraan bersih tidak diambil peduli.

Dengan subsidi kerajaan, pemberian BR1M dan sebagainya, itu juga mencecah nilai berbillion ringgit dan kenapa itu tidak disebut? Kenapa jumlah besar sahaja yang diperkatakan?

Jangan lah diambil hanya dibahagian tengah sedangkan pangkal serta hujungnya di tinggalkan begitu sahaja tanpa disebut sama.

Nampak sangat bodohnya sampai mengira pun tak reti.

Penjawat awam serta pesara sepatutnya merasa syukur dengan apa yang diberikan oleh kerajaan dan sekurang kurangnya ianya dapat membantu bagi meringankan sedikit bebanan dalam menyambut aidilfitri yang bakal menjelang tiba.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak payah nak hairan kebodohan wakil2 PKR ni....cuma perlu tengok kebodohan si nwar, jijjah dan ijjah sekeluarga pun dah cukup.

Keluarga bodoh macam tu boleh diletakkan di pucuk pimpinan parti PKR, bayangkan lah anjing2 kurap yang jadi peliharaan keluarga tu.

Tapi paling best sekali adalah keluarga bodoh itu sendiri adalah anjing peliharaan DAP!!!

Wak N berkata...

...dia biasa gunakan kiraan popular..he he he