Khamis, 24 Julai 2014

AMARAN KERAS DARI KHALID IBRAHIM KEPADA ANWAR IBRAHIM

Berkongsi nama bapa tapi orangnya lain lain, itu le yang membuatkan satu masa dulu orang beranggapan bahawa Khalid dan Anwar amat baik dan rapat.

Sekarang secara terang terangan kita dapat melihat bagaimana rupa sebenar Anwar yang akan melakukan apa sahaja demi untuk kepentingan kaum keluarga beliau.

Seperti langkah Kajang yang dicetuskan sebenarnya bukanlah untuk menghampiri Putrajaya, tapi yang sebenarnya adalah untuk meletakkan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor seterusnya menidakkan mandat yang diberikan oleh rakyat serta kepercayaan Tuanku Sultan kepada Khalid untuk menerajui negeri Selangor.

Tapi sekarang kita sudah dapat mendengar kenyataan kenyataan Khalid yang memberikan amaran kepada Anwar tentang kehendak beliau untuk menurunkan Khalid dari kerusi Menteri Besar.


Khalid juga nampaknya mendapat beberapa sokongan dari parti dalam pakayan sendiri dan PAS sebagai contoh masih mahukan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor walaupun baru baru ini Mat Sabu menghadiri mesyuarat bersama sama dengan Anwar dan Lim Kit Siang dan PAS dikatakan bersetuju dengan keputusan Anwar untuk menyingkirkan Khalid.

Tapi kenapa Mat Sabu dan bukannya Haji Hadi sebagai Presiden Parti yang mempunyai kuasa untuk menentukan setuju atau tidak.


Kalau diikutkan, PAS Selangor dilihat menyokong Khalid sebagai Menteri Besar bagi menerajui negeri tersebut dan ada kemungkinan Anwar dan Wan Azizah akan gigit jari melihat kerusi Menteri Besar dan ianya akan jadi seperti angan angan Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

Kita tunggu apa keputusan nya nanti sama ada PAS Selangor masih seperti lembu yang dicucuk hidung dan mengikuti apa sahaja kehendak Anwar walaupun kita mengetahui bahawa PAS mempunyai kerusi melebihi PKR.


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sememngnya Khalid seorg yg pakai org utk dijadikan tangga. Dulu nak baham Guthrie, kerana tak dapat dia tinggalkan SyaiTun. Dia ingat dia boleh menyamun seperti SyaiTun. SyaiTun ialah org yg dah lama sangat pakai agenda Bumi , jadi orang akan terima dia samada dia Penyamun ke atau lebih dari itu. Sekarang Khalid nak pakai Sultan pula yg dahagakan wang , jadi ada 'give and take ' di situ untuk 'win win situation'. Inilah cerita Khalid yg boleh putar 360 darjah untuk menjayakan agenda nya.Prinsip politiknya adalah sifar.Mana ada tempat berlindung , di situlah ekor ini akan berteduh.

Tanpa Nama berkata...

Apa benda yg ko merepek ni. Satu benda pun aku tak paham. Lantak diaorg la PR nak tonggang terbalik. BN bukan dapat MB pun.

Tanpa Nama berkata...

Apo bondo win win situation ni. Entah apo2 dlam kopalo hotak kau ni. Melalut mcm orang tersumbek jubo

Tanpa Nama berkata...

khalid seribu kali lebih baik dari ketua umum pkr dan pengkomen pertama ,pasal dia tak meliwat walau pun menggunakan method yang sama seperti peliwat ex timbalan perdana menteri,ex presiden abim pertama peliwat disabitkan kesalahan oleh mahkamah ex timbalan presiden umno,ex menteri kewangang sodomi,tapi masih lagi jurucakap keselamatan untuk Israel di asia Tenggara muahahaha dan menjadi sultan selangor pertama menabalkan Menteri Besar(Main Bontot) wanita pertama dan bukan rakyat selangor pertama. Orang Selangor PKR/PAS takde otak, mcm bubuh Netanyahu jadi Presiden Palestine la.

Tanpa Nama berkata...

apa la yang tanpa nama 24 Julai 2014 2:26 PTG n merepek n..

Tanpa Nama berkata...

Harap Yahudi datang betui2 , potong buah2 Melayu.Dah lama Yahudi tak petik buah Melayu UMNO. Jadi ekor2 UMNO ini dah mula berpantun.