Jumaat, 11 Julai 2014

HARAM JADAH PUNYA KHALID IBRAHIM

Petang tadi YAB Perdana Menteri meluangkan masa untuk sama sama berbuka puasa di Bukit Jelutong Shah Alam yang juga disertai oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.


Walaupun berbeza pandangan politik,  tapi jelas dalam kemesraan yang kita lihat, Khalid Ibrahim lebih mesra dilayan oleh pemimpin Barisan Nasional sementata dalam pakatan sendiri pelbagai tohmahan dilemparkan kepada beliau yambahan pula kini kerusi Menteri Besar sedang panas direbut oleh pemimpin pakatan sendiri.

Desas desus yang mengatakan bahawa Khalid akan disingkirkan nampaknya bakal menjadi kenyataan apabila ada penganalisa politik tanah air mula mengatakan bahawa satu undi tidak percaya akan diusulkan kepada Khalid ekoran ketidak relaan beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar.

Khalid pula baru baru ini seolah olah mencabar PKR dengan mengatakan bahawa beliau sanggup berperang demi untuk mempertahankan jawatan yang beliau sandang kini sebagai CEO negeri Selangor.

Dengan kelihatan gambar keakraban Khalid bersama Perdana Menteri serta pengerusi badan perhubungan UMNO Selangor sudah pasti ayat yang keluar dari pemimpin kanan atau tertinggi PKR akan mengatakan "HARAM JADAH PUNYA KHALID".


Ayat ini biasa kita dengar daripada Anwar apabila beliau tidak berkenan dengan seseorang atau sesuatu perkara.

Walaupun Khalid menjadi pemimpin kerajaan negeri dan beliau dari parti pembangkang di Malaysia itu tidak bermakna Khalid di pinggirkan dan Sangkakal dengar tadi sudah ada kenyataan dari Perdana Menteri sendiri bahawa beliai boleh bekerjasama dengan Khalid.

Apa maksud kerjasama yang dinyatakan tu? Adakah ianya akan menjadi satu titik tolak persefahaman diantara Khalid dengan kepimpinan negeri Selangor?

Kita nantikan dan tunggu apa yang bakal berlaku.



5 ulasan:

Awie Kepala Samseng berkata...

Khalid senyum je bila tengok Najib yang bangang cuba nak perbodoh kan beliau...hihiiii

Tanpa Nama berkata...

Tak pun kau yh bangang awie kepla dunga samseng taik minyak

Tanpa Nama berkata...

Awie kepala samseng?? Hek elehhhhhhhhh ..kanak2 btol

Tanpa Nama berkata...

Macai FUCKATAN bahalol mcm awie

Ahmadradzay Abdkadir berkata...

DI bulan Ramadan kita Misti berbaik baik