Sabtu, 12 Julai 2014

ANTARA KENYATAAN BANGANG PUAK PR DALAM FB

Dah dinamakan pemakan dedak..memang terserlah kebodohan puak puak pengikut pakatan ni tak kira walau dimana sekalipun.

Baik di alam nyata mahupun di alam maya mereka mereka ini acap kali akan mengeluarkan kenyataan tak masuk akal dan seolah olah mereka ini tidak mampu berfikir dengan waras.


Rasanya bukanlah tugas Angkatan Tentera Malaysia untuk pergi berperang ke negara luar tetapi kita selalu menghantar anggota tentera untuk misi misi keamanan di negara negara bergolak selama ini.

Takkan itu pun tak nampak? Atau sengaja buat tak nampak atau pun sememangnya buta kerana terlalu taksub dengan pemikiran cara PR.

Kenyataan seorang pemilik akaun facebook ini rasanya amat bangang apabila mengatakan bahawa 'bazir duit rakyat Malaysia bayar gaji anggota Tentera".

Seperti yang Sangkakala katakan tadi, takkan anggota tentera kita pulak nak dihantar untuk berperang ke Palestin dan rasanya belum ada mana mana negara lagi yang menghantar anggota tentera mereka untuk sama sama berperang di negara tersebut.

Kita pernah menghantar pasukan tentera ke Mogadishu umpamanya dan meyertai pasukan pengaman di beberapa buah negara lagi dan komitmen yang ditunjukkan oleh anggota tentera kita diiktiraf sebagai antara yang terbaik oleh negara luar.

Isu membazir atau tidak bukanlah menjadi soal tetapi adakah mana mana negara yang aman dan makmur tidak mempunyai pasukan Tentera serta kelengkapan? Adakah mereka pergi berperang ke negara lain dan kalau ada tolong berikan satu contoh negara mana yang menghantar tentera mereka untuk berperang bagi membantu sebuah negara lain.

Berfikir pakai otak dan otak tu sila letakkan di kepala dan bukannya di kepala lutut.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wow....bodohnya anjing pakatan haramjadah tu...

Kalau ada pertandingan anjing2 pakatan haramjadah yang terbodoh, dia berpotensi masuk ke top 100!

Top 100 sebab terlalu ramai anjing2 bodoh pekatan tu!

usin berkata...

masukkan level otaknya yang amat bengap dalam fb. hantar tentera malaysia berperang di palestin? nak hantar tentera berperang di negara luar bukan semudah hantar orang2 bodoh buat demo dijalanraya kerana tak puas hati kalah pilihanraya. besar dan kuat sangat ke malaysia untuk melawan PBB (Paling Bangang dan Biol)serta haram jadah amerika? ada berbagai cara lain untuk malaysia terlibat langsung dalam membela rakyat palestin yang teraniaya dan terseksa. bantuan wang, barangan, ubat-ubatan, sukarelawan dan doa rakyat malaysia tidak ada siapa yang boleh nafi. kasihan kalau masih ada orang bodoh yang sengaja highligt kebodohannya untuk tatapan umum, perasan hebat dan cerdik pulak tu...!!!

Tanpa Nama berkata...

Contoh warga yang berfikiran celaru dan sakit jiwa. ...