Ahad, 26 Januari 2014

LEBUHRAYA TAK SIAP !!! KERAJAAN KELANTAN BERDEPAN DENGAN SAMAN

Sebuah syarikat dikatakan telah memfailkan saman keatas kerajaan negeri Kelantan dan Perbadanan Menteri Besar kerana dikatakan gagal untuk meruskan projek lebuhraya rakyat (LERAK).


DAE HANGURU INFRA adalah sebuah syarikat yang diberi kontrak untuk melaksanakan kerja kerja pembinaan lebuhraya tersebut tetapi sampai sekarang tidak dilaksanakan.

Berita lanjut DISINI...

Syarikat tersebut juga dikatakan telah mengeluarkan permodalan awal sebanyak RM 5.448 juta untuk kerja kerja awalan projek tersebut.

Baru sekarang dengar ada kontraktor yang tampil mengambil tindakan apabila kerja tersebut gagal dilaksanakan.

Tapi kalau nak diikutkan sudah berapa lama dan apa yang Sangkakala tahu, banyak pihak memberikan sumbangan untuk melaksanakan projek tersebut tetapi kemana wang sumbangan tersebut telah disalurkan?

Ini sebenarnya yang perlu kita perincikan disamping arhan saman yang dikeluarkan oleh syarikat tersebut.

PAS memang sentiasa akan mengambil kesempatan diatas kejadian yang berlaku dan tidak mustahil nanti tindakan saman ini juga akan dikaitkan dengan UMNO dan kerajaan Pusat.

Kalau tak mampu untuk menjalankan projek lebuhraya ni, jangan la nak memandai mandai kutip derma segala bagai sebab yang susahnya adalah rakyat.

Kerajaan pusat pun rasanya sentiasa terbuka untuk menerima apa apa juga cadangan demi untuk kemudahan rakyat,  tapi oleh kerana keangkuhan pemimpin di Kelantan, nampaknya rakyat yang akan menerima azab.


Tiada ulasan: