Selasa, 14 Januari 2014

@NajibRazak BERJAYA KANGKUNGKAN PENGIKUT PEMBANGKANG

Sangkakala lihat cerita kangkung begitu tersebar meluas sejak dari semalam, dan apa yang membuatkan Sangkakala ketawa sendirian ialah, tahukah apa maksud 'KANGKONG' bagi kumpulan maknyah?

Kalau nak disebutkan disini rasa agak jijik pulak, tapi sebagai kiasannya Sangkakala nak sebutkan bahawa istilah tersebut amat popular digunakan oleh kumpulan GAY dan maknyah, apa ceritanya carilah sendiri.


Apa apa pun Sangkakala nak ucapkan tahniah kepada Perdana Menteri yang telah mempopularkan sayuran KANGKUNG di media media sosial khususnya facebook.

Sepertikata YB Khairy Jamaluddin, Perdana Menteri memberi gambaran supaya janganlah semua kenaikan hendak disalahkan kepada kerajaan dan sebagai contoh harga kangkung tidak naik, tapi kenapa beriya sangat puak pakatan pembangkang ni memperbesarkan hal tersebut?

Adakah mereka terasa bahawa ketua mereka sedang disindir oleh Perdana Menteri (secara tidak sengaja) dengan isu kangkung ni?

Yang buatkan Sangkakala terlintas untuk menulis artikel ini pula disebabkan oleh seorang pengikut pembangkang dalam facebook yang mengatakan bahawa orang tengah sibik pasal kangkung Sangkakala pulak sibuk menulis benda lain.

Jadi untuk memenuhi permintaan si bangang dalam pakatan ni Sangkakala pun tulislah artikel ini dan Sangkakala rasa populariti Perdana Menteri juga bertambah hanya kertana kangkung yang disebut oleh beliau.

Jadi kepada pengikut pakatan pula jangan menyalak nanti kalau populariti Perdana Menteri mencanak naik berbanding dengan pengeluar kangkung si Anwar Ibrahim ye.



Tiada ulasan: