Khamis, 16 Januari 2014

UMNO TERKENA LAGI !! TIAN CHUA MEMANG LIDAH BERCABANG

Nampaknya UMNO kena kencing sekali lagi, sama ada pemimpin UMNO atau ahli UMNO yangbkena kencing hancing dengan lahanat Tian Chua ni Sangkakala pun tak tau la.

 
Terang dan nyata tempoh hari Tian Chua dikatakan telah membuat permohonan maaf tentang kenyataan beliau yang mengatakan bahawa kes Lahad Datu adalah sandiwara UMNO.

Diatas kenyataan itu juga, UMNO telah mengambil tindakan memfailkan saman terhadap ahli parlimen kawasan Batu tersebut.

Tapu setelah saman ditarik balik, maka Tian Chua telah mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak memohin maaf kepada sesiapa tentang perkara tersebut dan ianya ada ditulis dalam laman twitter milik beliau.

Nampak tak permainan lahanat ni dalam kes saman yang dikeluarkan oleh UMNO?

Tapi apa yang peliknya ialah, kita semua tahu bahawa lahanat sekor ni adalah pembohong besar tapi kita masih lagi mempercayai beliau dengan menarik semula saman.

Apakah nilai saman dalam UMNO begitu murah hanya dengan meminta maaf dan kemudian dinafikan oleh orang yang meminta maaf?

Sangkakala yakin bahawa Tian Chua memohon maaf hanya semata mata tidak mahu jawatan serta kedudukan sebagai ahli parlimen tergugat.

Tapi dengan kealpaan UMNO maka kesilapan demi kesilapan tetap juga berlaku dan yang menjadi kekesalan ialah, UMNO dilihat tidak mempunyai pendirian dalam hal sebegini.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Umno juga yg bodoh sape suruh dok caya cakap cinabeng. Umno pi hantar org yg nak deal dgn tian cuak tu pun same bodoh gak.

Ntah2 dia dah masyukkk.