Selasa, 14 Januari 2014

MELAYU DI TANGKAP !!! CINA DILEPAS ??? OTAK KANGKUNG BETUL LA

Kecoh juga dengan kisah penangkapan individu yang menggelarkan diri beliau sebagai Raja Melaka pagi tadi.

Kononnya satu laporan polis telah dibuat oleh NGO belia tentang Raja Nor Jan yang dikatakan mengeluarkan kenyataan mengelirukan rakyat tentang tuntutan beliau sebagai Sultan Melaka.

Ketua Menteri Melaka pula mengatakan bahawa Raja Nor Jan menghina Yang DiPertuan Agung kerana negeri negeri selat berada dibawah naungan DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agung. 

Ni Sangkalala nak tanya sikit kes Tian Chua, rasanya lebih kurang sama je kes dengan Raja Nor Jan, Tian Chua juga boleh dikatakan menghina Agung dengan mengatakan bahawa kematian anggota keselamatan adalah lakonan.

Kena ingat sikit, yang mati tu dari pasukan Polis DIRAJA Malaysia, maksud DIRAJA tu Sangkakala tengok takde makna le sekarang ni kalau dengan suka hati Tian Chua di lepaskan. 

Kononnya Tian Chua telah memohon maaf, kenapa baru sekarang nak mohon maaf, kenapa tidak dari dulu?

Nak tau apa puncanya, puncanya ialah dia ni dah tau yang dia boleh disabitkan dengan kesalahan memfitnah dan oleh sebab itu maka Tian Chua mengambil pendekatan bijak dengan meminta maaf sebab pilihanraya dah selesai.

Tunggu le dekat pilihanraya akan datang nanti, akan ada fitnah lain pula.

Itu yang Sangkakala jatuh pelik, kenapa kepimpinan UMNO dengan sewenang wenangnya menarik balik saman yang dikeluarkan? 

Hormatilah perjuangan ahli akar umbi yang bermatian matian bertegang urat mempertahankan UMNO. 

Jangan sampai nanti yang majoriti ni berpaling arah sebab dah mula rasa jemu asyik mempertahan.

Nak kata otak kangkung karang marah pulak..tapi dah macam kongkang pun ada.


4 ulasan:

Awanama berkata...

Umno tu gampang....senang2 nak maafkan si tiang cuak tu...damage have been done...itu tu tsk nampak lg...ansk sial punya umno

Awanama berkata...

UMNO Bodoh bertingkek tingkek.

Awanama berkata...

Akar umbi yg dibawah ni..brmatian2 mmperthnkn umno...yg kat atas senang2 maafkan pulak...dia ingt kita ni senang2 ke kat bwh ni...org melayu senang2 dtangkap..tapi cina dlepas begitu shj..

Awanama berkata...

Hahaha~ini adalah realiti bro~hidup melayu