Khamis, 2 Januari 2014

STAFF TNB JADI PENCACAI PR YANG TAK SEDAR DIRI

Ini le manusia yang tak sedar di untung, dah boleh cari rezeki dengan baik serta mendapat segala macam kemudahan, masih lagi nak kutuk kerajaan.

Untuk makluman, kerana orang orang macam ni lah orang lain boleh rosak sebenarnya.


Gambar diatas Sangkakala screenshot dari seorang pengikut tegar pembangkang yang akan mengiyakan apa sahaja tentang pembangkang serta menghentam kerajaan.

Dan dalam gambar itu juga helas mengatakan bahawa mamat sekor ni bekerja dengan TNB yang memberikan bonus sebanyak 5 bulan gaji kepada kakitangan pada bulan januari ini.

Itu pun tak tau bersyukur ke? 

Kalau dah tak suka dengan kerajaan, kerja dengan anak syarikat kerajaan tu buat apa? Siap dapat kemudahan yang disediakan oleh kerajaan lagi pulak tu. 

Bagi Sangkakala, orang yang tak mengenang budi macam dia ni agak susuah nak diperbetulkan kepalanya, nak kata makan hasil haram tu tak sampai hati pulak rasanya.

Tapi pembaca sendiri boleh nilaikan macam mana mentaliti puak puak ni.

Bila dikata nanti mula la kata itu tanggungjawab kerajaan dan bukan kerajaan Barisan Nasional yang bagi makan.

Tapi cuba la fikir sikit, kalau bukan kerajaan ini memerintah dari dulu, kamu dapat hasil gaji sekarang dari mana? 

Kalau tak mampu sangat nak balas budi, apakata kalau belajar mengenang budi. 

Sangkakala juga dengar yang kakitangan TNB ni bayar bil cuma separuh dan separuh lagi diberikan rebet oleh TNB.

Itu pun tak bersyukur lagi ke bang?

Gaji sebagai juruteknik rasanya paling kurang 2 ribu dan kalau dikalikan dengan 5 maka bulan ni akan dapat bonus sebanyak 10 ribu campur dengan gaji bulanan 2 ribu, kalau mohon BR1M dapat lagi RM 650, itu belum bantuan anak sekolah lagi tu kalau ada anak yang bersekolah.

Tapi jenis kufur nikmat ni mana nak sedar diri.



2 ulasan:

jufarif nor berkata...

Yg kau sakit hati sangat kenapa.. terpulang la pada dia. Yg kerja gomen dia bukan adik beradik dia. Dia senang tapi adik beradik dia yg susah sbb gomen tempat dia kerja macam pokemmak.. hehhe pi mamposlakau..

Tanpa Nama berkata...

terbaik la blogger..terima kasih sebab bersusah payah menulis catatan di atas mengenai diri saya..agak menarik tetapi cara pemikiran blogger jauh ketinggal kebelakang..