Jumaat, 24 Januari 2014

RASIS !!! LAPORAN POLIS DIBUAT KE ATAS GURU BIADAP

Satu laporan polis telah dibuat ketas seorang guru kerana menghina dua orang anak murid beliau dengan meletakkan loceng di leher serta memberi mereka rumput untuk dimakan.


Bapa kepada salah seorang murid tersebut telah membuat laporan polis setelah anaknya mengadu selalu diejek oleh rakan rakan di sekolah akibat dari kejadian tersebut.

Nampak tak betapa kurang ajarnya cikgu berbangsa cina ni? Sampai kata nak masukkan gambar yang dia ambil dalam facebook dan guru ini juga telah menunjukkan gambar yang beliau rakam kepada murid murid lain sambil mengatakan LEMBU KENA MAKAN RUMPUT.

Rasanya guru tersebut mesti terpelajarkan? Takkan lembu dan manusia tak dapat dibezakan oleh guru berkenaan.

Tapi atas sebab rasis terhadap Melayu maka guru tersebut yang sepatutnya menjadi contoh yang baik kepada murid tergamak untuk melakukan penghinaan keoada anak anak murid beliau.

Kementerian pendidikan perlu mengambil tindakan tegas supaya perkara seperti ini tidak berulang dan jangan ada mana mana guru yang berani menghina anak anak kurid sesuka hati mereka.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apalah sebab nak masukkan anak sekolah Cina. Saya sekolah kebangsaan pun boleh berjaya dan bekerja profesional. Ramai lagi yg berjaya. Persepsi sekolah cina bagus tidak berapa tepat. Benih yg baik kalau dicampak ke mana pun akan tumbuh subur.