Selasa, 12 Mac 2013

GURU KURANG AJAR HINA PASUKAN KESELAMATAN

Apa nak jadi dengan guru zaman sekarang? Adakah ini contoh pendidik yang akan mendidik anak anak kita sebagai seorang manusia yang berakhlak mulia di masa hadapan?

Mohd Lotfi Nor, seorang guru di Kelantan telah menghina pasukan PDRM dengan menyamakan pasukan tersebut dengan anjing.

Walaupun bukan semua guru yang bersifat demikian, namun ianya telah mencemarkan profesion seorang guru yang selama ini dipandang tinggi kerana menjadi pendidik kepada setiap lapisan masyarakat.

Sangkakala berasa kecewa dengan sikap guru ini yang langsung tidak tahu mengucapkan terima kasih kepada pihak PDRM yang selama ini bertungkus lumus menjaga keamanan dan keselamatan rakyat serta negara.

Sangkakala percaya bahawa ini semua adalah berkat kepimpinan PAS di Kelantan hingga terbawa bawa kepada guru tersebut.

Kalau ada sesiapa yang nak cuba nasihat atau maki guru kurang ajar ni, kat sini Sangkakala masukkan sedikit maklumat peribadi beliau.

Nama: Mohd Lotfi Nor,
Kerja: Cikgu di Sekolah Kebangsaan Tok Bali,16800, Pasir Puteh, Kelantan,
H/P: 0139269097

Gambar dah ada diatas sana dan pembaca bolehlah nasihatkan beliau atau tunjuk cara untuk berterima kasih kepada orang lain.

Menurut satu laporan juga, pihak Kementerian telah menghantar surat kepada Jabatan Pendidikan Negeri dan seterusnya JPN telah menghantar satu surat siasatan keatas guru terbabit kepada Pejabat Pendidikan Daerah.

Dan mengikut sumber itu lagi, beliau didapati sudah tidak menunjukkan diri di sekolah selama 4 hari dan ada kemungkinan beliau merasa risau dengan tindakan yang beliau lakukan itu.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: