Isnin, 11 Mac 2013

BENDERA PKR SAMA DENGAN MATAWANG ASING

Seorang jurutera yang pernah berkhidmat selama 11 tahun di Amerika Syarikat dan kini kembali ke tanah air, membuat laporan polis berhubung keraguannya terhadap bendera PKR yang didakwanya mempunyai persamaan dengan mata wang sebuah negara luar.

Mohamad Ridhwan Batumalai Abdullah, 41, membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh kira-kira pukul 10.30 pagi.

Perkara ini mungkin juga ada benarnya kerana sudah ramai juga pihak yang tertanya tanya dan sehingga kini tidak ada seorang pun yang memberitahu apa maksud disebalik lambang bendera tersebut.

Adakah ianya mempunyai kaitan dengan apa yang diperkatakan bahawa PKR mendapat suntikan dana dari negara luar dan dengan menggunakan bendera tersebut memberi kepercayaan kepada pemberi dana untuk terus melabur.

Satu lagi yang Sangkakala hairankan ialah, Anwar pernah berkata bahawa sekiranya beliau gagal membawa pakatan pembangkang ke Putrajaya pada pilihanraya kali ini maka beliau akan bersara dari arena politik tanah air.

Adakah itu bermakna ada syarat yang dikenakan oleh pihak tertentu? Yang akan menghentikan suntikan dana kepada pembangkang sekiranya mereka gagal untuk menubuhkan kerajaan?

Kita juga melihat sekarang pakatan pembangkang seolah olah amat terdesak dalam usaha untuk menang dalam piulihanraya yang bakal berlangsung dalam sedikit masa lagi.

Pelbagai fitnah dan tohmahan dilemparkan dan yang terbaru ialah lagu yang dinyanyikan semula oleh Anwar ibrahim tentang Sabah nak hilang yang menimbulkan kontroversi serta dikaitkan dengan pencerobohan di Lahad Datu Sabah.

Apa apa pun kita tunggu jawapan balas daripada pembangkang (PKR) tentang maksud bendera dan siapa pencipta bendera tersebut dan adakah bendera itu di daftarkan sekali di dalam pendaftar pertubuhan/parti politik.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: