Jumaat, 3 Januari 2014

@PKamalanathan BERKHIDMAT SEBAGAI GURU !!! TAPI BANGKANG KERAJAAN ???

Nampaknya pihak kementerian pelajaran perlu menapis semula jika hendak mengambil seseorang sebagai guru, almaklumlah sekarang ni ramai yang menjadi duri dalam daging.

Sebagai contoh Sangkakala ambil disini seorang guru yang baru melangsungkan pernikahan pada bulan Disember yang lalu dan kini mengajar di Tenom Sabah.


Apa yang Sangkakala nampak, cikgu sorang ni mungkin tak perlu diletakkan sebagai pengajar di sekolah kerajaan dan mungkin dia lebih sesuai di sekolah sekolah swasta yang dibiayai oleh pakatan pembangkang.

Jika orang ini masih terus diletakkan di sekolah apatah lagi sekolah rendah, maka sudah pasti cikgu ini akan memesongkan pemikiran anak anak kita agar membenci kerajaan.

Memang terdapat ramai lagi guru guru seperti ini yang berada di dalam kementerian pelajaran dan dibiarkan mengajar anak anak kita tanpa diperiksa latar belakangnya terlebih dahulu.

Dan apa yang paling menyedihkan ialah guru guru seperti ini sebenarnya adalah dikalangan mereka yang tidak mengenang jasa kerajaan walaupun sedikit.

Apa yang mereka tahu ialah, ambil gaji yang dibayar tetapi mengajar tidak seperti yang sepatutnya.

Profesion sebagai guru adalah satu profesion yang amat baik, tetapi bagi mereka yang tidak tahu menilai dimana kedudukan mereka sebenarnya adalah amat mengecewakan.

Mungkin juga guru ini perlu di beri kaunseling agar lebih faham maksud mengenang budi.

Tetapi apa yang lebih penting ialah, tahap mana dan apa pengajaran yang diberikan kepada anak anak kita disekolah oleh guru guru seperti ini.

Mohon pencerahan dari Timbalan Menteri Pelajaran..



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hantar aje cikgu-cikgu ni kekawasan pendalaman atau ke Sabah ,SERAWAK YANG TAK DE kemudahan api,air dan telekomunikasi baru padan muka

Tanpa Nama berkata...

Tak dapat pindah kot, tu yang meraban dalam fb tu

Tanpa Nama berkata...

Inilah Bodoh Nyondol. macam Babi Nyondol...

Tanpa Nama berkata...

Kau pun Bongok Nyondol...Babi Nyondol..,,noharam BN

Tanpa Nama berkata...

Hahaha~Babi Nyondol?xbaik begitu~KALAU TULIS Bangkai Najis kan elok skit?