Khamis, 24 Mac 2016

TIPU DUIT !! MUKA KEPALA SINDIKET DISEBAR LUAS #scs

Macam macam cara orang nak menipu di zaman sekarang, tak kira tua mahu pun muda dan ada pula yang sampai mengaku Dato atau Tan Sri hanya semata mata hendak menipu.

Malam ni satu muka kepala sidiket penipuan skim saraan disebarkan di laman sosial untuk perhatian dan makluman orang ramai agar tidak terpedaya.



Menggunakan gelaran 'DATO' (tak pasti sahih ke tidak gelaran tersebut) lelaki diatas dikatakan ligat dalam usaha memperdaya orang ramai kononnya untuk menjana pendapatan bulanan hanya dengan membuat bayaran pelaburan kepada skim mereka yang digelar 'SKIM SARAAN JEMAAH'.

Diberitakan apabila skim berkenaan telah didapati menipu begitu ramai orang sehingga mencecah nilai jutaan ringgit, lelaki ini menukar modus operandi dengan menubuhkan koperasi untuk menghalalkan cara mereka merembat duit mangsa.

Dengan apa yang Sangkakala tulis ini mungkin dapat memberikan sedikit maklumat untuk perhatian pembaca dan boleh lah berhati hati jika didatangi oleh lelaki ini atau diperkenalkan oleh orang lain.



Tiada ulasan: