Sabtu, 26 Mac 2016

KEADAAN SEMAKIN TENAT !! JANGKA HAYAT GUAN ENG MAKIN MUSNAH #scs

Cerita panas pembelian banglo bernilai 2.8 juta oleh Ketua Menteri Pulau Pinang tidak hanya tamat didalam parlimen malah ianya mengundang pelbagai reaksi dari rakyat.

Semalam satu himpunan aman telah diadakan di Pulau Pinang berkenaan dengan tanah Taman Manggis yang dikaitkan dengan pembelian banglo milik Guan Eng.





Syarikat KLIDC dikatakan telah memperolehi tanah Taman Manggis dengan harga RM 11 juta sedangkan kerajaan pusat pernah menawarkan harga sehingga RM 22 juta untuk memiliki tanah tersebut dan akan dibina dengan kediaman mampu milik namun permohonan kerajaan pusat telah ditolak dan dikhabarkan kini KLIDC akan menjual semula tanah berkenaan dengan harga berlipat kali ganda.

Ini juga telah dikaitkan dengan pembelian kediaman Guan Eng yang jauh lebih rendah dari nilai sebenar kerana banglo berkenaan milik salah seorang pemegang saham dalam syarikat KLIDC.

Ini telah membuatkan rakyat Pulau Pinang tidak berpuas hati hingga terjadinya himpunan aman semalam membantah penjualan tanah berkenaan kepada pihak lain yang kononnya akan membina sebuah hospital swasta.

Nampaknya keadaan atau situasi politik Guan Eng semakin tenat dan bertambah parah apabila pihak SPRM sudah mula mengambil tindakan dengan menyerbu pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri bagi menjalankan siasatan.

Rakyat Pulau Pinang khasnya dan Malaysia amnya perlu melihat dengan serius perkara ini kerana pemimpin DAP Pulau Pinang itu dilihat hanya akan menguntungkan kroni serta diri sendiri sedangkan rakyat dibiarkan menderita.



Tiada ulasan: