Isnin, 28 Mac 2016

SURAU DAN MASJID BAKAL BERHADAPAN DENGAN MASALAH AKIBAT KESILAPAN KERAJAAN #scs

Baru baru ini Menteri Besar Selangor memaklumkan bahawa negeri Selangor akan mengalami krisis air kritikal pada tahun 2017 hingga 2019 apabila keperluan penggunaan air melebihi dari pengeluaran air di negeri tersebut.

Ini semua berpunca daripada keegoan kerajaan negeri dibawah Pakatan Pembangkang yang menolak pembinaan Loji Penapis Air Langat 2 yang sepatutnya telah pun siap dan sudah pun beroperasi.

Namun oleh kerana keegoan kerajaan negeri yang dipimpin oleh Azmin, maka krisis ini akan berlaku dan ianya mengambil masa yang agak panjang kali ini.

Amat mudah bagi Azmin memberikan nasihat iaitu kepada masjid dan surau yang disarankan agar "MENGURANGKAN PEMBAZIRAN AIR".


Persoalannya kini, adakah masjid dan surau sahaja yang membuat pembaziran air? Adakah dengan mengambil wudhu atau air sembahyang itu merupakan satu pembaziran hingga Azmin mengeluarkan kenyataan seperti itu?

Sudah sudah la Azmin, kesilapan ini mungkin tidak akan menjejaskan kamu sebagai seorang Menteri Besar, tapi ianya menjejaskan kehidupan seharian rakyat Selangor dan apa yang paling penting sekali ialah, makin kuranglah pelaburan di Selangor kerana pelabur yang mahu membuat operasi di Selangor akan melihat perkara ini sebagai sesuatu yang serius.




Tiada ulasan: