Ahad, 27 Mac 2016

JAWAPAN AMAT MUSTAHIL OLEH KETUA MENTERI PULAU PINANG #scs

"Saya tidak tahu nilai banglo kerana saya Ketua Menteri, bukan ejen hartanah" jawapan yang membuatkan Sangkakala tersenyum lebar memandang kebodohan tahap cipan atau kecerdikan tahap belatuk Ketua Menteri Pulau Pinang.


Majoritu mereka yang hendak memiliki kediaman mewah sudah pasti akan menyelidiki terlebih dahulu nilai harga pasaran semasa kediaman yang bakal dibeli dan adalah amat mustahil dalam kes ini Guan Eng terus membeli kediaman tersebut tanpa mengetahui atau memeriksa terlebih dahulu harga pasaran.

Sabagai contoh, jika harga rumah banglo yang menjadi kontroversi sekarang bernilai RM 1 juta, adakah Guan Eng akan membayar harga lebih dari 2 juta seperti sekarang? Sudah pasti dan amat pasti Guan Eng akan menolak pembelian berkenaan sebab, harga jualan melebihi harga pasaran.

Tapi kini bagaimana pula Guan Eng mengatakan bahawa beliau tidak tahu atau Guan Eng sengaja nak menunjukkan dirinya benar benar sebagai Tokong yang duduk tanpa mengetahui apa apa?

Satu lagi yang membuatkan kita semua mampu berfikir siapa sebenarnya Guan eng ialah dengan mengatakan bahawa konflik banglo kepunyaan beliau adalah konspirasi Barisan Nasional sedangkan YB Datuk Rahman Dahlan selaku Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan telah mengatakan bahawa semua dokumen pemilikan banglo berkenaan dikeluarkan oleh pihak pembangkang sendiri.

Baca juga GUAN ENG TUDUH PEMBOHONGAN BN

Jadi disini apa lagi yang Guan Eng cuba nak tonjolkan? Adalah kecerdikan beliau atau kebodohan melampau yang hendak dipertaruhkan?

Sama sama kita nantikan apa lagi jawapan Maharaja Lawak Mega oleh Guan Eng.




Tiada ulasan: