Rabu, 9 Mac 2016

BANGUNAN MILIK PKNS PULA BAKAL DIJUAL !! APA CERITA NI AZMIN ALI ?? #scs

Satu persatu harta kerajaan negeri akan lepas ke tangan milik orang luar.

Seperti yang Sangkakala pernah katakan sebelum ni, 3 unit pangsapuri di Mekkah di jual kini bangunan milik PKNS di Seksyen 7 Shah Alam pula akan berpindah milik.

Gambar kredit selangorpost.com
Siang tadi seramai 100 orang peniaga berhimpun menyatakan bantahan apabila bangunan bazar Roshni akan dijual kepada orang luar hingga menyebabkan PKNS bertindak menghalau para penyewa keluar dari bangunan tersebut.

Ada para peniaga telah mengeluarkan belanja sehingga puluhan ribu ringgit untuk mengubahsuai kedai, namun ianya bukan menjadi alasan kuat untuk pihak PKNS meminta mereka mengosongkan bangunan tersebut.

Ini ke cara Azmin memerintah negeri sampai begitu banyak harta kerajaan negeri terpaksa dijual sedangkan Azmin mengatakan bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai masalah kewangan.

Kalau dah sampai jual aset milik kerajaan negeri, ini membuktikan bahawa kerajaan negeri sekarang mengalami masalah kewangan dan ianya mungkin sudah semakin tenat.

Tak sampai 10 tahun memerintah, sudah begitu banyak harta kerajaan terlepas ke tangan orang luar dan semua harta berkenaan adalah hasil yang diperolehi semasa kerajaan Barisan Nasional memerintah dulu.

Amat mudah nampaknya kerajaan Selangor dibawah kepimpinan pakatan memerintah sebuah negeri, bila bermasalah jual semua yang ada.

Sepatutnya kerajaan negeri menambah harta kerajaan, bukan menyusutkan lagi apa yang dah ada.

Sehingga sekarang tak nampak penambahan harta milik kerajaan negeri malah ianya bertambah kurang dan tak mustahil jika dibiarkan berterusan maka harta ini lama kelamaan akan habis.

Dengan jumlah pelaburan yang merudum, dengan peningkatan ekonomi yang jauh lebih teruk, kerajaan Selangor hari ini jelas gagal mentadbir kerajaan negeri.



Tiada ulasan: