Rabu, 2 Mac 2016

LAGI ASET KERAJAAN SELANGOR DIJUAL !! BUKTI SUMBER KEWANGAN NEGERI MAKIN KRITIKAL #SCS

Kita pernah dengar sikit masa dulu kerajaan Selangor jual sebuah hotel milik kerajaan negeri di Kuala Lumpur.

Hari ni pula kita dihidangkan dengan berita bahawa kerajaan Selangor bakal menjual aset mereka yang berada di Arab Saudi.


Apakah kerajaan Selangor sekarang sudah mengalami krisis ekonomi yang kritikal sampai terpaksa menjual aset di Arab Saudi?

Sebagai sebuah negeri yang menjadi negeri paling maju semasa zaman Barisan Nasional, kini negeri Selangor berdepan dengan pelbagai masalah dan paling ketara apabila pelabur tidak mahu lagi melabur di Selangor kerana beberapa masalah terutamanya masalah bekalan air.

Mungkin disebabkan itu juga, maka kerajaan Selangor bertindak menjual aset aset yang ada untuk mengendalikan kewangan negeri yang dilihat semakin susut.

Dalam kesusutan kewangan ini, kerajaan Selangor terus juga melakukan pembaziran seperti membaik pulih pintu gerbang yang memakan belanja hampir 10 juta ringgit serta membaik pulih kubah masjid yang menelan belanja puluhan juta ringgit.

Azmin pula ditelanjangkan oleh Chegu Bard dalam beberapa sidang akhbar yang menunjukkan salah laku Azmin dalam mentadbir kerajaan negeri.

Sedarlah wahai pengundi dan anak anak Selangor, selagi pakatan memerintah negeri, selagi itulah masalah demi masalah akan berlaku.



Tiada ulasan: