Khamis, 31 Mac 2016

PASAR MALAM JADI BENTENG KEGAGALAN HIMPUNAN #scs

Baru baru ini saru himpunan telah diadakan di kawasan Pandan dan dinamakan sebagai himpunan rakyat.

Himpunan tersebut dikatakan telah menyasarkan sasaran seramai 1 juta orang namun kehadiran hanyalah seramai lebih kurang 400 orang seperti yang dilaporkan.


Yang paling menggelikan hati apabila Rafizi Ramli selaku ahli parlimen Pandan yang menjadi tuan rumah memberikan alasan yang amat menggelikan hati iaitu himpunan tidak berjaya kerana adanya pasar malam.

Pasar malam itu didakwa memberikan diskaun sebanyak 30 ke 50% dan ini membuatkan orang ramai pergi ke pasar malam tersebut.

Baca lanjut DISINI

Sangkakala terfikir, adakah harga pasar malam sama nilai dengan pemimpin yang hadir atau ianya lebih murah dari itu hingga rakyat sanggup pergi ke pasar malam tersebut.

Sebenarnya alasan demi alasan apabila mencapai kegagalan kita lihat dan dengar, salah menyalah ini sudah menjadi mainan apabila berlakunya kegagalan keranan yang menganjurkan program tersebut sudah tentu tidak mahu air muka jatuh di hadapan pemimpin.

Cuma ada satu yang Sangkakala lihat, ianya adalah kecerdikan rakyat yang melihat bahawa himpunan seperti itu hanyalah perkara sia sia dan apa yang penting ialah memajukan ekonomi.


Tiada ulasan: