Sabtu, 26 Mac 2016

SEJAK BILA TUN MAHATHIR MAHU DENGAR CAKAP ORANG ??? #scs

Agak kelakar pula bila Sangkakala baca dari sebuah portal yang mengatakan bahawa Tun Mahathir dengar cakap Tengku Razaleigh berkenaan dengan serangan beliau terhadap Perdana Menteri.

Tun Mahathir mengatakan bahawa permulaan untuk menyerang Perdana Menteri dimulai oleh Ku Li dengan mengatakan bahawa satu undi tidak percaya akan di adakan dalam Parlimen bagi menjatuhkan kepimpinan Dato Sri Najib Razak selaku Perdana Menteri.

Baca DISINI.


Persoalan penting, sejak bila Tun Mahathir mahu dengar nasihat orang? Setahu Sangkakala, begitu banyak juga nasihat yang membawa kearah kebaikan iaitu dengan membantu kerajaan diambil enteng oleh Tun Mahathir, tapi bila nak jatuhkan Perdana Menteri pandai pulak Tun M mengikut nasihat Ku Li.

Ini semua bukan apa, baru baru ni Ku Li telah menandatangani deklarasi Kelantan yang dilihat menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri dan ini adalah sesuatu yang diluar jangkaan maka untuk memulihkan imej maka Tun M mengambil langkah selamat.

Cuma Sangkakala teringat bahawa Ku Li ada menyebut bahawa Perdana Menteri boleh dijatuhkan dengan undi tidak percaya di Parlimen dan kalau Ku Li berunding dengan Tun M untuk undi tidak percaya rasanya ada sedikit pelik.

Tun M bukanlah seorang ahli Parlimen sehingga Ku Li nak berpakat dengan beliau untuk mengadakan undi tidak percaya dan takde pula kedengaran Ku Li berpakat dengab mana mana Ahli Parlimen untuk mengadakan undi tidak percaya kepada Perdana Menteri.

Sedangkan untuk mengadakan undi tidak percaya, Ahli Parlimen Barisan Nasional juga diperlukan selain daripada pembangkang.

Jadi kita nilaikanlah sendiri, memang tidak dinafikan jasa Tun M ni banyak, tapi jika dia merosakkan semuanya maka selepas ini dia akan dikenang sebagai perosak segala apa yang dah ada pada hari ini.



Tiada ulasan: