Selasa, 8 Mac 2016

HENTIKAN SEBAR FITNAH DI MASJID !! SULTAN SELANGOR BERTITAH LAGI #SCS

Daulat Tuanku !! Hari ini Sultan Selangor bertitah lagi agar masjid masjid di seluruh negeri Selangor tidak dijadikan tempat untuk menabur fitnah hingga mengakibatkan kebencian kepada seseorang.


Tapi persoalannya adakah kerajaan Selangor akan menghentikan sebaran akhbar SelangorKini di masjid masjid walaupun jelas akhbar milik kerajaan Selangor tersebut tidak mengikut kritiria penulisan yang sepatutnya?

Baginda Sultan Selangor pernah mengeluarkan titah yang sama namun ianya dipandang remeh oleh kerajaan negeri yang tetap meletakkan akhbar berkenaan di masjid masjid pada hari Jumaat sebelum solat Jumaat didirikan sehingga mengganggu tumpuan jemaah terhadap khutbah yang disampaikan oleh khatib.

Akhbar tersebut baru baru ini juga mengeluarkan artikel bertajuk 'SETAHUN TAHANAN POLITIK' yang menjurus kearah penahanan Dato Sri Anwar Ibrahim walaupun mahkamah telah menetapkan bahawa bekas Timbalan Perdana Menteri itu dipenjarakan atas salah laku beliau meliwat bekas pembantu pribadinya.

Bukankah itu juga satu fitnah terhadap institusi kehakiman dimana jelas akhbar berkenaan menidakkan hukuman yang di jatuhkan oleh mahkamah terhadap Anwar.

Sejauh mana titah DYMM Sultan Selangor ini akan dipatuhi oleh kerajaan Selangor? Atau mereka akan membiarkan sahaja perkara ini lenyap ditelan pemikiran?

Rakyat Selangor perlu ingat bahawa, kerajaan Selangor hari ini tidak peduli dengan apa yang dititahkan sedangak titah Sultan merupakan arahan secara langsung dan ianya.tidak mungkin boleh disanggah oleh mana mana kuasa politik atau kerajaan dibawah naungan Baginda.



1 ulasan:

Unknown berkata...

Maknanya, UTUSAN MALAYSIA pun tak boleh bawak masuk
dalam mesjid, eh.....?????