Ahad, 13 Mac 2016

PAN PULA BUAT JANJI KOSONG MACAM DAP DI PENANG #scs

PAN kini dilihat sudah mula menaburkan janji janji kosong kepada rakyat sedangkan kita semua tahu bahawa PAN adalah hasil daripada perpecahan yang berlaku dalam PAS selepas merebut jawatan Presiden.


Aminuhuda Hassan yang merupakan pengerusi PAN di Johor semalam menyatakan bahawa sekiranya PAN menang dalam pilihanraya yang akan datang maka rakyat Johor akan menikmati rumah, tanah dan perkerjaan yang hebat.

Baca lanjut DISINI.

Persoalannya kini, berapa tahun PAS memerintah di Kelantan sebelum perpecahan berlaku dalam hingga tertubuhnya PAN?

Janji janji seperti ini sebenarnya elok di tong sampahkan sebab janji janji manis ini hanyalah untuk mengaburi mata dan minda rakyat sedangkan apa yang bakal berlaku sudah pasti sebaliknya.

Kita lihat sebagai contoh di Pulau Pinang, berapa banyak rumah dan perniagaan orang Melayu yang dirobohkan? Sama juga dengan apa yang berlaku di Selangor.

Memang tidak dinafikan bahawa banyak rumah mewah didirikan di Selangor dan Pulau Pinang sedangkan kita tahu bahawa kediaman kediaman ini takkan mampu dimiliki oleh orang Melayu dan akhirnya orang bukan Melayu akan mendapat kesemua kediaman ini dan orang Melayu pula akan kehilangan apa yang mereka ada selama ini.

Janji semua orang boleh buat, tambahan pula apabila PAN kini seperti yang kita ketahui adalah keldai kepada DAP dan ianya akan setiasa dipacu dan takkan mampu untuk menjadi tuan.



Tiada ulasan: