Khamis, 17 Mac 2016

ADUN BATANG KALI TERJAH KEGAGALAN KERAJAAN NEGERI @NohOmar #scs

Semalam Sangkakala masukkan kekecewaan penduduk di Taman Ehsan Selayang kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan Pakatan menguruskan hal sampah.

Hari ni pula ADUN Batang Kali, YB Dato' Mat Nadzari Ahmad Dahlan turun ke padang meninjau sendiri kawasan pembuangan sampah secara haram.


Pembuangan sampah secara haram ini jelas menunjukkan kegagalan kerajaan negeri menangani masalah sampah di Selangor dan ini boleh menjadikan wabak denggi meningkat di Selangor dan tidak hairanlah jika pada bulan Januari sahaja 12 kematian dilaporkan di Selangor akibat daripada denggi.

Dalam laman facebook milik beliau, YB Mat Nadzari mengatakan bahawa hampir 20 meter sistem perparitan tertimbus dengan sampah dan ini boleh mengakibatkan banjir kilat.

Persoalannya sekarang ni, adakah rakyat Selangor selesa bergelumang dengan sampah di sekeliling mereka? Dan adakah mereka mahu membiarkan sahaja perbuatan kerajaan negeri yang dilihat mengabaikan amanah yang diberikan oleh majoriti rakyat Selangor yang mengundi mereka dalam 2 pilihanraya yang lalu hingga mereka berjaya menjadi kerajaan?

Percaya atau tidak? Jika kerajaan ini terus dibiarkan, maka risiko rakyat Selangor mendapat penyakit yang mampu meragut nyawa adalah tinggi? Kerajaan Selangor akan terus membiarkan permasaalahan ini tanpa diambil apa apa tindakan kerana mereka merasakan bahawa walau apa pjn yang mereka lakukan, rakyat Selangor tetap akan memberikan kepercayaan kepada pakatan.

Rakyat Selangor perlu mengambil kira aspek kesihatan kerana penyakit yang mampu meragut nyawa ini tidak memilih siapa yang akan dijangkiti sama ada kaya atau miskin, tua atau muda, lelaki atau perempuan.

Jangan sampai kita kehilangan orang yang tersayang nanti baru kita sedar kesilapan kita memilih kerajaan yang tidak perihatin.



Tiada ulasan: