Isnin, 9 Mac 2015

GAMBAR WAN AZIZAH YANG TAK SANGGUP KITA LIHAT

Semua pun dah sedia maklum bahawa penyelenggaraan jalan di Selangor berada pada tahap yang amat menyedihkan apabila banyak masalah jalan berlubang dikesan sejak pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan negeri.

Satu kumpulan anak muda yang diketuai oleh saudara Landor telah menjalankan aktiviti menurap semula lubang lubang di sekitar negeri Selangor dan malam tadi mereka telah melakukan kerja penurapan di sekitar kawasan Kajang yang mana ianya diwakili oleh Presiden PKR sendiri iaitu Datin Seri Wan Azizah.

Mungkin juga kumpulan ini telah memberikan amaran supaya jalan berkenaan diturap atau dibaiki namun tidak mendapat respon daripada wakil rakyat berkenaan dan tindakan drastik juga telah dilakukan oleh mereka dengan meletakkan gambar Wan Azizah serta disebarkan didalam akaun facebook bagi menunjukkan ketidak puasan hati mereka terhadap ADUN Kajang.



Untuk penyelenggaraan jalan serta perparitan, dalam perlembagaan negara juga telah termaktub bahawa kerajaan pusat perlu menyalurkan bantuan kewangan kepada kerajaan negeri dan itu telah pun dilakukan oleh kerajaan persekutuan dengan saluran dana bernilai lebih dari setengah billion setahun.

Tapi kemana wang tersebut di agihkan? Peruntukan untuk penyelenggaraan jalan dan parit telah diberikan namun jalan jalan raya di sekitar negeri Selangor masih dalam keadaan yang amat membimbangkan dimana jalan jalan yang berlubang boleh mengundang bahaya kepada penunggang serta pembonceng motosikal.

Seperti yang berlaku di Shah Alam baru baru ini, seorang lelaki telah maut apabila jatuh setelah terlanggar lubang.

Apa tindakan kerajaan negeri? 

Keluarga mangsa diberikan wang pampasan sebanyak RM 1juta dan kes dianggap selesai begitu sahaja.

Adakah dengan nilai RM 1juta tersebut sama dengan nilai nyawa yang hilang atau kerajaan negeri telah menilaikan nyawa manusia dengan wang ringgit?

Kerajaan Selangor yang ada pada hari ini nampaknya tidak akan mempedulikan keselamatan rakyat dan apa yang mereka pedulikan ialah bagaimana hendak membebaskan Anwar dari dalam penjara sedangkan rakyat terbiar tanpa pembelaan walaupun ratusan juta duit telah disalurkan untuk keselamatan dan kesejahteraan rakyat oleh kerajaan pusat melalui peruntukan MARRIS.




2 ulasan:

Sang Pengharap berkata...

Jijah kipas memang x layak jd wakil rakyat...dia cuma layak jd isteri yg taat kpd si ketum...bgi la kt org lain yg lebih berhak utk membela nasib rakyat ..

Tanpa Nama berkata...

Jijah Kipas bagi pulak kepada Mat Negro. Biar SiKetum tengok penangan Mat Negro atas Jijah Kipas.

Selama ni Jijah Kipas hanya tengok SiKetum sahaja yang syok balun.

Biarlah SiKetum pulak dok berangan sorang-sorang.

Kata Kuncinya ialah KY Jelly.