Jumaat, 13 Mac 2015

ANTARA KEGILAAN AZMIN ALI SEBAGAI MENTERI BESAR SELANGOR @NohOmar #DSNO

Malang nasib rakyat Selangor apabila mempunyai seorang Menteri Besar yang mempunyai beberapa kegilaan dalam membangunkan negeri serta memberi keselesaan kepada rakyat.

Baru baru ni Azmin tunjuk betapa beliau gilakan politik murahan apabila mengatakan bahawa projek Langat 2 yang mampu menyelesaikan masalah air yang melanda negeri Selangor dibatalkan.


Sumber air merupakan salah satu nadi bagi pembangunan di Selangor dan ianya juga merupakan keperluan penting dalam kehidupan sehari hari rakyat negeri dibatalkan oleh Azmin berikutan kononnya perjanjian diantara kerajaan negeri dan pusat telah tamat.

Tapi semalam Azmin meminta pula Perdana Menteri untuk menyelesaikan masalah air di Selangor, tak ke gila namanya Azmin Ali selaku Menteri Besar.


Agaknya penyelesaian dan bantuan bagaimana yang Azmin nak minta dari Perdana Menteri sekiranya beliau sendiri tidak mahu menyambung perjanjian yang telah tamat diantara kerajaan negeri dengan pusat?

Yang akan menerima musibah adalah rakyat Selangor sedangkan Azmin seolah olah tidak mengambil peduli tentang kemelut yang bakal melanda apabila cuaca kering dan kemarau melanda dengan bekalan air yang makin berkurangan.

Beberapa kegilaan yang ditunjukkan oleh Azmin sebelum ini pula ialah dengan meneruskan projek ternakan babi mega di Sepang, membatalkan projek Kiddex dan meneruskan projek Datum Jelatek.

Projek projek yang tidak disukai oleh rakyat seperti projek ladang babi serta Datum Jelatek diteruskan sedangkan yang memberikan manafaat untuk rakyat seperti Langat 2 dan Kiddex dibatalkan.

Yang tambah pelik apabila Kiddex yang asalnya dibatalkan kemudiannya dinafikan oleh Azmin dan beliau mengatakan bahawa hanya pembangunan Kiddex dibatalkan tapi bukan pembinaan.

Sangkakala tak tau apa yang bermain difikiran Azmin selaku Menteri Besar hingga membuatkan fikiran beliau seperti sudah tidak waras dalam mengeluarkan kenyataan.

Tapi apa yang penting disini, Azmin bukan seorang yang benar benar hendak membela nasib rakyat Selangor tetapi hanya untuk menjadikan dirinya popular dikalangan parti parti lain seperti DAP dan PAS.

Malang sekali rakyat Selangor apabila seorang Menteri Besar yang diberikan amanah dan tanggungjawab tidak mampu menjalankan amanah yang diberikan untuk memberi keselesaan kepada rakyat.



Tiada ulasan: