Selasa, 24 Mac 2015

PENGKHIANATAN TERHADAP KHALID IBRAHIM MAKIN TERBONGKAR

Sehari ke sehari nampaknya pengkhianatan terhadap Tan Sri Khalid Ibrahim terbongkar dan dalang sebenar dalam pengkhinatan ini juga nampaknya sudah menunjukkan diri sebenar.

Azmin Ali selaku Menteri Besar semalan mengatakan bahawa akan menyambung semula perjanjian air diantara kerajaan negeri dengan kerajaan pusat tanpa ada apa apa perubahan dalam perjanjian.


Sebelum ini Azmin mengatakan bahawa kerajaan Selangor tidak akan menyambung semula perjanjian air yang didakwanya telah tamat tapi semalam mengubah fikiran untuk meneruskan perjanjian tersebut.

Kalau kita imbau kembali, Tan Sri Khalid Ibrahim diminta melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar ekoran tindakan beliau menandatangani perjanjian Kiddex serta Langat 2 yang dikatakan tidak mengikuti kehendak kerajaan Pakatan Pembangkang di Selangor.

Tapi semalam jelas Azmin sendiri mengatakan bahawa kerajaan Selangor akan menyambung semula perjanjian Langat 2 tanpa apa apa perubahan dalam perjanjian dan bagi Sangkakala ianya sudah pasti mengikuti apa juga terma yang pernah dipersetujui oleh Tan Sri Khalid dengan kerajaan Pusat.

Sekarang ni Sangkakala nak tanya pada ahli PKR, adakah adil bagi Tan Sri Khalid dihukum sehingga beliau dipecat hanya semata mata untuk memberi keselesaan kepada rakyat Selangor sedangkan apa yang dilakukan oleh beliau hari ini diteruskan tanpa apa apa pindaan?

Adakah ini semua mainan politik Azmin Ali yang mahukan jawatan Menteri Besar dimana sebelum ini kita mengetahui bahawa Wan Azizah dicanang akan menjadi Menteri Besar dan Azmin Ali menangguk di air yang keruh semasa kekalutan pemilihan siapa bakal mengisi jawatan tersebut menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Fikirkan betapa jijiknya permainan politik dalam PKR yang sanggup memperjudikan nasib rakyat semata mata kerana kuasa dan pemimpin yang cuba berusaha membela pula ditendang penuh kehinaan.



Tiada ulasan: