Selasa, 17 Mac 2015

SEJARAH TERUKIR DI CHINA UNTUK NEGERI HANG TUAH @NajibRazak @idris_haron @idrisharon66

Lawatan Ketua Menteri Melaka ke Guangdong China nampaknya membuahkan hasil apabila perjanjian dua hala diantara negeri Melaka dan Guangdong yang merupakan salah satu wilayah terkaya di China di metrai.


Ketua Menteri Melaka yang melakukan lawatan kerja bermula semalam hingga 18 Mac bersama sama dengan beberapa orang pegawai eksekutif negeri memilih Guangdong ekoran pertumbuhan ekonomi wilayah berkenaan yang menyumbang kepada 12 peratus bagi pendapatan bagi seluruh negara China.

Tujuan delegasi Ketua Menteri Melaka melakukan lawatan kerja ke Guangdong adalah untuk memikat pelabur serta pelancong dari China untuk datang ke Melaka dan ini sekaligus akan merancakkan pertumbuhan ekonomi negeri bersejarah tersebut.

Bak kata pepatah, 'JIKA TIDAK DIPECAHKAN RUYUNG, MANAKAN BOLEH MENDAPAT SAGUNYA' dan itulah yang sedang diusahakan oleh kerajaan Melaka demi untuk kemajuan negeri tersebut.

Kerajaan China dilihat begitu komited untuk membawa pelabur pelabur serta pelancong dari negara berkenaan untuk ke Melaka sebagai destinasi perdagangan serta pelancongan dan ini sekaligus akan menaikkan sumber perdapatan negeri dan merancakkan kadar pertumbuhan KDNK negeri Melaka.



Tiada ulasan: