Selasa, 1 Oktober 2013

CALON PERLU BELAJAR JADI PEMIMPIN YANG TEPATI JANJI !!!

Sangkakala pernah keluarkan beberapa hari lepas tentang kes seorang anak calon yang bertanding dalam merebut jawatan pergerakan wanita UMNO Malaysia.

Satu pujian Sangkakala berikan kepada calon ni apabila berjumpa dengan rakan kongsi anaknya dan berunding serta berjanji akan menyelesaikan masalah tentang anaknya yang dikatakan cuba untuk menipu rakan perniagaan.

Tapi ada satu kes lain pula yang jadi apabila calon ni terus menghilangkan diri pada hari yang dijanjikan.

Alahai apa dah jadi ni? Patutnya bila nak menjadi pemimpin kena le tepati janji sebab itu adalah ciri ciri yang perlu ada pada calon yang merebut jawatan pemimpin.

Tapi kalau calon macam ni nak diangkat sebagai pemimpin, tambahan lagai di peringkat pusat, rasanya akan bermasalah juga nanti.

Buat masa ni Sangkakala tak mau dedahkan siapa calon ni, sebab yang bermasalah anak beliau dan bukan beliau sendiri, cuma kalau keadaan memerlukan, mungkin Sangkakala akan dedahkan juga sebab ianya melibatkan permasaalahan dalam parti.

Tak mau nanti orang kata pemimpin sayap parti ni tak reti nak jaga atau asuh anak tapi berhajat untuk menjaga parti tambahan pula di peringkat tertinggi.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: