Sabtu, 12 Oktober 2013

@NajibRazak SUB CAMPUR URUSAN PEMILIHAN PUTERI BATU ?? APA KES ??

Ini Sangkakala dengar tadi ada sedikit kekecohan berlaku apabila Setiausaha UMNO Bahagian Batu cuba untuk mencampuri urusan pertandingan wakil pergerakan (G10) Puteri ke persidangan UMNO Bahagian Batu.

Dengar kata ada 17 orang calon yang bertanding tapi S/U Bahagian minta 7 orang untuk menarik diri sebab nak singkatkan masa kononnya.

Nak singkatkan masa atau ada tangan hitam yang suruh menyusun atur siapa yang menjadi wakil puteri ni tuan setiausaha?

Haha..semua orang dah tau S/U Bahagian ni ikut cai siapa dalam bahagian, tapi janganlah tunjuk sangat, buat malu kat orang je.

Yang hadir pulak tu Timbalan Ketua Bahagian, nampak sangat la tak profesional Setiausaha Bahagian ni dalam pemilihan.

Bukan selalu ada pemilihan, ini pun dah lajak 5 tahun jadi biarlah mereka nak bertanding, tak payah nak disusun atur, kata nak demokrasi dan transformasi, tapi kalau dah ada yang menyusun, itu bukan demokrasi, boleh jadi demokerusi tu.

Memanglah Setiausaha Bahagian adalah perwakilan dalam pergerakan sayap sayap parti, tapi itu tidak membolehkan Setiausaha Bahagian mencampuri urusan persidangan sampai nak susun perwakilan ke bahagian.

Rasanya UMNO Malaysia kena bagi kursus pada setiausaha setiausaha ni supaya lebih bijak dalam mengendalikan pemilihan, tapi bukan semua yang macam tu cuma bila ada yang berperangai nak campur itu dan ini dalam sayap.

Kepada Setiausaha Bahagian Batu, mohon supaya insaflah apabila dah kena sound dengan puteri tadi, malu je la.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: