Rabu, 14 November 2012

SAH AZMIN BELI LAMBOGHINI








Kelakar pulak Sangkakala dengar siTanggang sorang ni becakap dalam satu ceramah, siTanggang ni kata kalau pilihanraya bulan 12 bulan 1 boleh beli kereta, kalau pilihanraya bulan 2 bulan 3 boleh beli kereta.

Azmin lupa ke agaknya yang dia sedang berceramah di sebuah kampung? Mampu ke orang kampung tu nak beli sebuah kereta import seperti Ferrari yang digunakan oleh beliau?

Azmin dalam ceramahnya mengatakan bahawa sekeping AP atau permit import sebuah kenderaan berharga RM0.50 dan beliau juga berkata bahawa sekiranya Pakatan Rakyat memerintah maka cukai kenderaan tersebut akan dikurangkan sebanyak 25%. Kenapa 25%? Kenapa Pakatan Rakyat tidak mengatakan bahawa cukai tersebut dimansuhkan sahaja?

Ini semua satu lagi pembohongan yang dicipta oleh Pakatan Rakyat untuk mengelabukan mata rakyat supaya memilih mereka menjadi kerajaan pada pilihanraya yang akan datang.

Beliau juga berkata bahawa Pakatan Rakyat akan memberikan AP kepada setiap rakyat Malaysia, ini bermakna tidak akan ada lagi Syarikat yang bertanggungjawab untuk membawa masuk kenderaan.

Jika semua rakyat diberikan AP kenderaan, siapa yang akan membeli dan siapa yang akan menjual? Dan persoalan yang lebih penting siapa pula yang akan pergi berunding untuk membawa masuk kenderaan-kenderaan ini ke dalam negara?

Apa yang pastinya kini, Pemimpin Pakatan Rakyat bukan mahu memberikan kelebihan kepada rakyat dalam isu AP ini, apa yang dapat kita lihat ialah, pemimpin mereka ini rakus untuk membeli kereta-kereta mewah seperti yang digunakan oleh mereka kini.

Cuba kita lihat kenderaan-kenderaan yang digunakan oleh pemimpin Pakatan Rakyat seperti dibawah, semuanya mewah-mewah bukan? berbanding pula dengan Perdana Menteri kita yang hanya menggunakan Proton Perdana Eksekutif sebagai kenderaan.

Fikir-fikirkanlah,pemimpin Pakatan Rakyat hanya memikirkan keuntungan yang bakal mereka perolehi sekiranya mereka menjadi kerajaan.


CAMRY NIZAR LAMBAI

KENDERAAN NIK AZIZ
FERRARI AZMIN 

KERETA ANWAR IBRAHIM

KERETA NAJIB RAZAK








Tiada ulasan: