Khamis, 1 November 2012

PR CABAR KEDAULATAN UNDANG UNDANG SEKALI LAGI

Walaupun telah dimaklumkan bahawa tiada permit akan dikeluarkan untuk himpunan di Serembanpada Sabtu ini, DAP akan tetap mengadakan himpunan tersebut dan mereka mensasarkan kehadiran 50'000 orang peserta.

Jelas terbukti kini bahawa DAP dengan kerjasama PJR dan PAS sengaja mencabar kedaulatan undang undang walaupun dimaklumkan bahawa pihak berkuasa tidak akan mengeluarkan permit berikutan DAP gagal untuk melengkapkan borang permohonan permit berhimpun.

Pengerusi DAP Negeri Sembilan mengatakan bahawa mereka tidak memerlukan permit kerana perhimpunan itu di bawah akta perhimpunan aman.

Sejauh mana kepastian DAP bahawa himpunan tersebut akan menjadi aman?

Seperti juga himpunan Bersih 3.0, penganjur juga mengatakan bahawa mereka akan berhimpun secara aman namub apa yang terjadi ialah himpunan tersebut bertukar menjadi ganas dan penganjur sendiri tidak dapat mengawal keadaan pengikut yang terlalu fanatik di ikuti pula dengan kehadiran Ketua Pembangkang yang memberi isyarat supaya Azmin merempuh halangan atau sekatan yang dibuat oleh pihak berkuasa.

Kerajaan perlu bertindak tegas, pihak berkuasa harus menggunakan kuasa dibawah peruntukan undang undang yang disediakan untuk membendung kegiatan yang mampu menggugat keamanan negara dan mengancam keselamatan orang awam.

Tiada ulasan: