Jumaat, 2 November 2012

PAS KEHILANGAN PRESIDEN PARTI

Malang sekali bagi pengikut PAS kali ini, dengan menghadapi Pilihanraya Umum yang semakin hampir, mereka sudah kehilangan Presiden parti.

Kehilangan ini bukanlah bererti Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang meninggal atau melepaskan jawatan, tetapi kehilangan kuasa sebagai Presiden parti.

Berkata di Marang, Hadi Awang memberikan kuasa kepada parti untuk meletakkan beliau sebagai calon di parlimen mana untuk pilihanraya kali ini.

Apa guna jadi Presiden parti jika tidak ada kuasa sebagai Presiden, dan apa yang pelik tentang kenyataan Hadi Awang ini ialah, siapa yang menetukan calon parti bagi mewakili PAS?

Mungkinkah DAP atau PKR yang akan menentukan calon mereka di setiap parlimen yang akan mereka tandingi?

Kalau sebagai Presiden parti beliau sudah tidak mampu membuat keputusan, mampukah Hadi membuat keputusan sekiranya memimpin negara?

Atau nanti Hadi hanya akan menunggu keputusan dari PARTI (yang tidak diketahui pemimpinnya) untuk membuat keputusan. Sama sama lah kita tolak PAS dan sekongkolannya dari menjadi pemerintah, takut nanti keputusan untuk kebajikan rakyat juga perlu meminta pendapat orang lain dulu.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


PRESIDEN YANG TAK BERKUASA;

PRESIDEN TUNGGUL KAYU
PRESIDEN BESI KARAT
PRESIDEN MELANCAP JER YG BOLIH.