Jumaat, 9 November 2012

DAP KUMPUL MAKLUMAT ANWAR

Hebat DAP dalam permainan politik tanah air, DAP kini dikatakan sedang mengumpul semua maklumat tentang Anwar Ibrahim.

Menurut sumber yang Sangkakala terima, DAP kini bukannya sedang mengumpul maklumat yang baik tentang Anwar, bahkan parti itu kini sedang mengumpul segala kelakuan buruk yang dilakukan oleh Anwar selama beliau menceburi bidang politik.

Maklumat yang dikumpulkan ini juga dikatakan akan digunakan apabila Anwar diangkat menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menakluki Putrajaya pada PRU13 yang akan datang.

Menurut sumber yang diperolehi, DAP merancang untuk menggulingkan Anwar selepas 2 tahun Anwar diangkat menjadi Perdana Menteri dan selepas itu negara ini akan dijadikan negara republik dan sistem Raja berparlimen akan dimansuhkan serta digantikan dengan sistem presiden.

Sangkakala tidak pasti sejauh mana kebenaran tentang pakatan yang dilakukan oleh DAP ini.

Tetapi mengikut pemerhatian, kemungkinan besar juga perkara ini boleh berlaku kerana DAP sememangnya dari dulu tidak dapat menerima perlembagaan yang digunakan oleh negara Malaysia yang mana kelebihan diberikan kepada Bumiputera.

Sangkakala juga merasa gusar sekiranya perkara ini benar berlaku maka negara ini sudah pasti akan kehilangan kedaulatan sistem beRaja yang kita pegang teguh selama ini.

Adakah kita semua mahu perkara ini berlaku? Adakah kita mahu melihat anak cucu kita nanti seolah olah menumpang di negara sendiri?

Jangan kita gadaikan maruah bangsa kerana kerakusan Pakatan Rakyat untuk menjadi pemerintah dan jika perkara ini terjadi, mampukah kita untuk merubah semua kejadian yang telah berlaku.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: