Jumaat, 9 November 2012

GB4B MELAKA TEMPELAK NURUL IZZAH

Berikutan dengan kenyataan Nurul Izzah yang begitu hangat serta membangkitkan kemarahan rakyat Malaysia, Gerakan Belia 4B juga turut mengecam kenyataan tersebut.

Berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi Gerakan Belia 4B Malaysia Negeri Melaka merangkan Timbalan Presiden 4B Malaysia.

KENYATAAN GB4B MELAKA

Kami Gerakan Belia 4B Malaysia Melaka mengutuk sekeras kerasnya dan menyanggah kenyataan yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah Naib Presiden PKR yg bermaksud org Melayu bebas memilih agama utk dianuti seperti bangsa lain di Malaysia.

Kami berpendapat kenyataan ini adalah langkah permulaan untuk kita lihat Melayu hancur dan berpecah-belah dengan menggalakkan memberi ruang seluas-luasnya untuk generasi Melayu murtad.

Kenyataan ini adalah tidak wajar dan bertentangan dgn peruntukan perlembagaan negara kita.

Kita semua warga belia harus menolak idea songsang dan kenyataan yang gila ini untuk memastikan belia Melayu Islam pewaris perjuangan agama bangsa dan negara ini akan terus istiqamah dlm perjuangan ini utk menjadikan melayu terus menjadi bangsa yg maju dlm acuan kita sendiri iaitu berlandaskan Al Quran dan As Sunnah.

Dan kami berharap agar generasi belia bijak berfikir utk menilai kenyataan sonsang ini dan memandang ini bukan hanya isu politik atau spin dari media BN tetapi ini adlh berkenaan dgn masa dpn kita semua.

Melayu dan Islam tidak boleh dipisahkan dan kita semua belia harus berganding bahu utk mempertahankan kesucian Islam dan kedaulatan bangsa Melayu.

Semuga Allah memelihara melayu dan Islam di malaysia yg tercinta ini.

MOHD NIZAM BIN HAJI OMAR
Pengerusi Gerakan Belia 4B Malaysia
Negeri Melaka.








Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: