Selasa, 30 Oktober 2012

KASIHANILAH RAKYAT SELANGOR

Baru baru ini sekumpulan rakyat negeri Selangor telah pergi menuntut apa yang dijanjikan atau dikatakan sebagai menifesto kerajaan Pakatan Rakyat di Pejabat SUK negeri tersebut.

Namun menifesto yang telah dibingkaikan dengan begitu kemas dan teiliti tidak langsung di terima oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Mengapa begitu kejam kerajaan negeri khususnya Khalid yang langsung tidak mahu mendengar keluh kesah rakyat setelah mereka memenangi kerusi DUN negeri itu?

Sedangkan semasa pilihanraya yang lepas mereka seolah olah merayu dan mengemis undi dari rakyat supaya mereka di beri mandat dan kepercayaan untuk menjadi kerajaan.

Namun setelah mereka (PR) memegang tampuk kuasa pemerintahan negeri itu permintaan rakyat Selangor tidak diendahkan sama sekali, pada halnya yang dituntut oleh rakyat negeri tersebut adalah janji janji yang diberikan oleh pakatan rakyat sebelum mereka menjadi kerajaan.

Seperti gambar yang Sangkakala masukkan kali ini, kumpulan ini nampaknya menghormati kerajaan negeri dan mereka sanggup mengeluarkan modal untuk membingkaikan menifesto tersebut, namun Menteri Besar Selangor dengan angkuhnya tidak menerima pemberian tersebut.

Adakah ini ciri ciri seorang pemimpin yang baik dan menerajui sebuah negeri yang terkenal dengan kekayaannya?

Harapan Sangkakala agar rakyat Selangor akan mengubah semula kerajaan semasa PRU13 yang akan datang, berikan semula mandat kepada Barisan Nasional dan janganlah negeri ini terus digadai dan dicemari seperti sekarang.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: