Sabtu, 27 Oktober 2012

GUAN ENG TERUS BERBOHONG

Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berbohong lagi demi untuk meraih simpati dan undi orang orang Melayu.

Dalam catatan yang dibuat oleh beliau didalam Malaysiakini hari ini, beliau mengatakan bahawa hubungan DAP telah terjalin sejak 25 tahun yang lalu dalam Opss Lalang yang dijalankan oleh pihak berkuasa pada masa itu.

Guan Eng berkata begitu semata mata untuk mengaburi mata rakyat sebenarnya.

Jika DAP dan PAS sudah menjalinkan hubungan baik selama ini, mengapa pada PRU12 setelah pembangkang memenangi beberapa buah negeri di Malaysia baru terjalin pakatan diantara mereka?

Adakah DAP melihat bahawa itu jalan atau punca mereka boleh memenangi pilihanraya akan datang?

DAP pandai bermain kata kata, pandai dalam memujuk rayu pengundi khususnya pengikut pengikut PAS yang terlalu taksub dengan parti itu, mereka lupa bahawa DAP ada agenda tersendiri untuk menjadi kerajaan.

Pengikut PAS tidak dapat melihat perkara ini kerana pemimpin PAS itu sendiri telah mengagung agungkan pemimpin DAP, sedangkan mereka juga mungkin lupa bahawa pemimpin UMNO itu adalah melayu dan juga islam.

PAS mengagung agungkan DAP kerana dendam terhadap UMNO, hingga mereka sanggup mengatakan bahawa UMNO adalah kafir kerana bersama sama dengan MCA dan MIC, mereka tidak melihat bahawa UMNO mendominasi kerajaan Barisan Nasional sedangkan pekatan mereka pula tidak begitu.

Bagaimana mereka (PAS) mengatakan bahawa mereka akan menegakkan negara islam di Malaysia? Sedangkan secara terang terangan pengerusi DAP sendiri menyatakan pendirian bahawa tidak akan ada negara Islam.

Jadi apa lagi yang hendak dipertahankan oleh PAS dalam mewujudkan negara Islam?

Berbalik kepada coretan Guan Eng didalam Malaysiakini tadi, adakah benar apa yang dikatakan oleh pemimpin DAP itu?

Adakah pengikut PAS tidak mampu untuk berfikir yang mana selama ini DAP juga bermusuhan dengan PAS?

Sangkakala menyeru supaya kita semua rakyat Malaysia menolak kepimpinan Pakatan Rakyat, mereka akan terus berbohong demi untuk berkuasa.

Setelah mereka mendapat kuasa, sudah pasti apa yang dijanjikan dan apa yang diakatakan oleh mereka akan menjadi omongan kosong semata mata.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: