Isnin, 8 Oktober 2012

ANWAR PANAS BONTOT

Seperti artikel lepas yang Sangkakala perolehi daripada laman sesawang www.antarapos.com, kita dapat melihat bahawa DAP akan senyap seribu bahasa jika ada pemimpin Islam yang mempertikaikan pemimpin Islam yang lain jika ianya melibatkan agama.

Berbeza pula dengan keadaan sekiranya pemimpin Islam mempertikaikan kepimpinan DAP yang selalu mempertikaikan Islam dalam negara ini.

Jika artikel yang Sangkakala perolehi dan Sangkakala muatkan dalam blog ini sebelum ini tadi kita melihat bahawa Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Haron Din menghentam Anwar Ibrahim dengan mengatakan bahawa Anwar tidak mengikut landasan Islam dalam perjuangan parti namun ianya hanyalah untuk kepentingan politik semata mata.

Sangkakala berpendapat bahawa, Ulamak ini sudah melihat secara terperinci dimana kedudukan PKR dalam mereka mengatakan bahawa mereka berjuang bersama sama dengan PAS dan DAP dan barulah beliau berani mengeluarkan kenyataan tersebut.

Sangkakala juga amat yakin bahawa sudah ramai dikalangan masyaraka atau rakyat sedar akan perkara ini, dan mereka mungkin cuma menunggu masa untuk seseorang dari kepimpinan tertinggi sebuah parti Islam mengeluarkan kenyataan atau kesahihan.

Nah, ini yang dinanti nanti kan oleh semua orang Islam di Malaysia, apabila seorang Ulamak yang jarang jarang mengeluarkan kenyataan namun apabila sesekali beliau berkata akan membuatkan Anwar Ibrahim panas bontot dan berapi atas kepala.

Tiada ulasan: