Isnin, 22 Oktober 2012

ANWAR MENIPU LAGI

Dalam hal yang membabitkan pemimpin Pakatan Rakyat menaiki jet baru baru ini untuk pergi ke program bertemu rakyat kononnya, Anwar masih lagi berdolak dalik mempertahankan bahawa beliau tidak salah dalam hal tersebut.

Berucap di majlis bertemu rakyat di Puchong, beliau dalam berseloroh berkata "jet tu bukan bapa depa punya".

Beliau berkata bahawa jet tersebut dipinjamkan oleh sebuah syarikat kepada beliau untuk digunakan.

Munasabah ke sebuah syarikat mahu memberikan sebuah jet untuk dipinjamkan kepada mereka kalau tidak disewa dari syarikat penerbangan tersebut?

Beliau juga berkata bahawa syarikat tersebut memberikan jet itu untuk kegunaan pemimpin PR kerana syarikat tersebut yakin bahawa mereka akan menang dalam PRU 13 nanti dan seterusnya akan menjadi pemerintah.

Ini juga kenyataan yang tidak masuk akal sama sekali.

Mana ada sebuah syarikat yang berniaga dan berteraskan keuntungan mahu mengambil risiko dengan memberikan sebuah jet yang bernilai jutaan ringgit diberi pinjam kepada pemimpin yang belum pasti akan menerajui negara ini.

Ini kerana, mahukah syarikat tersebut memperjudikan keuntungan syarikat kepada pemimpin pembangkang?

Sedangkan adalah lebih baik jika mereka memberikan jet tersebut dipinjam oleh pemimpin kerajaan yang sedia ada.

Sangkakala amat yakin bahawa jet tersebut telah disewa oleh PR untuk kegunaan pemimpin mereka dan duit yang digunakan untuk menyewa jet tersebut belum tentu darimana datangnya.

Mungkin duit tersebut dari hasil kutipan yang dibuat terhadap ahli ahli mereka, mungkin juga dari hasil keuntungan negeri negeri di bawah pentadbiran mereka, atau mungkin juga dari dana asing yang disalurkan kepada mereka untuk menjajah semula negara ini secara tidak nampak.

Itu semua kita fikir fikirkan lah sendiri dan kita semua patut menilai apa yang dilakukan oleh mereka selama mereka ini mendapat kuasa di beberapa buah negeri dalam Malaysia pada PRU12 yang lalu.

Sangkakala pernah diberitahu oleh seseorang yang mengatakan bahawa ada duit yang dibawa masuk melalui syarikat penerbangan untuk kegunaan PR dalam PRU13 nanti, namun khabar itu tidak dapat disahihkan kerana kelicikan mereka dalam membawa wan tersebut masuk.

Mungkinkah syarikat penerbangan yang sama membawa wang tersebut masuk secara haram kedalam negara ini dan atas dasar apa pula wang tersebut diberikan kepada Pakatan Rakyat? Apa yang penting sekali ialah apa pula perjanjian yang dibuat untuk ditukarkan dengan duit tersebut?

Jadi sama samalah kita fikirkan, jika mereka (PR) menjadi pemerintah, perjanjian antara mereka dengan pelabur politik tersebut sudah pasti dituntut dan kita tidak tahu apa jenis dan syarat perjanjian itu. Sama sama kita fikirkan.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: