Selasa, 30 Oktober 2012

KERAJAAN TETAP TUNTUT HUTANG NFC

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menyatakan bahawa kerajaan akan tetap menuntut semula wang yang telah diberikan sebagai pinjaman kepada National Feedlot Corp bernilai 250 juta ringgit.

Menurut Datuk Seri Noh Omar, walau bagaimana pun perkara itu mungkin akan mengambil masa berikutan kerajaan sedang melakukan perbincangan dengan beberapa buah syarikat yang telah bersetuju untuk mengambil alih projek berkenaan.

Jadi lepas ni pembangkang jangan pula kata NFC tak bayar hutang seperti yang digembar gemburkan sebelum ini.

Kerajaan Barisan Nasional tidak semudah itu menggugurkan hutang yang dilakukan oleh sesebuah syarikat tidak kiralah ianya melibatkan sesiapa.

Tidak seperti kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang berusaha untuk menyelamatkan Talam Corp sehingga sanggup menjual aset PKNS.

Sudah jelas kini kerajaan Barisan Nasional tidak akan berkompromi dengan mana mana individu atau syarikat jika melibatkan wang rakyat.

Tidak juga seperti kerajaan negeri Kedah dibawah pemerintahan PAS yang membiarkan anak syarikat kerajaan negeri itu mengalami kerugian ratusan juta ringgit akibat dari pelaburan yang tidak dirancang.

Jadi ketelusan kerajaan Barisan Nasional kini sudah terbukti, bagaimana pula dengan kerajaan Kedah dan Selangor? Sama sama kita nantikan apa tindakan mereka selanjutnya.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: