Khamis, 4 Oktober 2012

JANJI BN DITEPATI JANJI PR MACAM MANA PULAK

Dalam penbentangan bajet yang dibuat oleh Menteri Kewangan yang juga Perdana Menteri baru baru ini terdapat sekali lagi bantuan rakyat 1 Malaysia atau BR1M di masukkan.

Ini menunjukkan betapa prihatinnya kerajaan dalam memberi bantuan kepada rakyat walaupun ianya di manipulasi oleh pembangkang dengan mengatakan ianya adalah bajet pilihanraya dan sebagainya.

Seperti yang kita semua maklum bahawa kerajaan Barisan Nasional semenangnya menepati segala janji yang diberikan kepada rakyat Malaysia.

Cuba kita fikirkan sejenak, adakah parti pembangkang mampu untuk merealisasikan apa yang mereka janjikan semasa pilihanraya umum ke 12 yang lalu.

Seperti yang kita lihat contohnya di negeri Selangor, pelbagai janji ditabir semasa pilihanraya yang lalu namun ianya hanyalah menjadi kenangan, tidak dapat dilihat dimana janji janji ini ditunaikan oleh kerajaan Selangor yang ada kini.

Berbalik kepada bajet 2013, kerajaan telah mengumumkan bahawa bantuan rakyat 1 Malaysia akan diteruskan untuk kali yang ke dua dan ini adalah bukti dimana kerajaan Barisan Nasional amat prihatin terhadap ekonomi rakyat jelata.

Tapi apa yang mengecewakan ialah, ada juga segelintir rakyat yang tidak tahu bersyukur atas nikmat yang diberikan ini, mereka seolah olah lupa bahawa segala kenikmatan ini diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Ada juga yang mengatakan bahawa bila kerajaan bagi kita ambil, tapi kita jangan sokong kerajaan, apa maksud kata kata ini? Apakah kategori yang selayaknya untuk kita berikan kepada mereka?

Bagi Sangkakala, rakyat pada masa kini perlu menilai sebaik mungkin dalam memilih kerajaan semasa pilihanraya umum yang ke 13 nanti.

Janganlah sesekali kita menggadaikan apa yang kita perolehi pada masa kini semata mata untuk kepentingan pribadi seseorang individu atau sesebuah kumpulan, janganlah kita menggadaikan masa depan anak cucu kita kerana dijanjikan bulan dan bintang yang belum tentu akan bersinar sepanjang masa

Tiada ulasan: