Isnin, 15 Oktober 2012

KENYATAAN KETUA PEMUDA SEPUTIH TERHADAP SAIFUDDDIN ABDULLAH

Merujuk kepada kenyataan Saifuddin berkenaan dengan kenyataan Tun M terhadap George Soros dan Suaram, yang mana beliau mengatakan "apa kata kalau george soros yang kita hentam hari ini dia buat kenyataan yang sesuai dengan kita"

Tun M menghentam Soros bukan sekadar minat beliau ataupun dibuat dengan tanpa sebab, kenyataan Tun M begitu konsisten terhadap Soros, dari dulu sehingga hari ini, beliau mengatakan Soros seorang menyangak Mata wang.

Oleh itu, tindakan Saifuddin menyatakan hentaman ini beliau tidak minat, kerana khuatir apa akan kita lakukan sekiranya ada kenyataan yang berpihak kepada kita.

Saya nak maklum kepada beliau, kenyataan dibuat terhadap soros kerana menjaga kepentingan negara dan rakyat malaysia malah kepada dunia, dan kita juga melihat dengan jelas apa yang terjadi kepada negara jiran apabila IMF mengambil alih ekonomi mereka akibat dari tindakan penyangak mata wang.

Sebagai pemimpin, kita kene pegang kepada perinsip apabila membuat kenyataan, sekiranya soros bertindak memuji dan berkata baik terhadap Malaysia, itu bukan perkara yang perlu kita tunduk terhadap tindakan beliau malah sudah tentu pujian itu datangnya kerana kita berpegang kepada prinsip dan tindakan baik dari kita.

Suaram juga didedahkan adalah pertubuhan haram dan mendapat dana dari luar negara, ini merupakan satu tindakan dan penemuan oleh KPDNKK yang mana melibatkan undang-undang negara, adakah salah kalau perkara ini didedahkan untuk pengetahuan umum? Kalau esok lusa mereka buat cerita baik pasal kita, takan kita nak halalkan pula pertubuhan ini, apa yang akhbar dedahkan terhadap Suaram adalah kerana peraturan dan prinsip. Bukan saja-saja mahu mengkritik mereka.

Oleh itu, kadang-kadang, eloklah kita berdiam kalau tak ada perkara baik yang kita nak utarakan, lebih elok berdiam dari bercakap.

Mohd Razlan Bin Muhammad Rafii
Ketua Pemuda UMNO Seputeh
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: