Jumaat, 29 Mac 2013

#UbahPenang #SavePenang #TolakPR #ManifestoBukanJanji #PRU13 #GE13 PENANG BANKRAP

Lim Guan Eng terlalu bijak menggunakan pendekatan bahawa beliau mentadbir negeri Pulau Pinang dengan baik hingga semua rakyat menyangkakan bahawa Pulau Pinang bebas dari sebahagian hutang.

Namun semua hutang hutang tersebut sebenarnya di bantu dari segi pembayaran oleh kerajaan pusat selama ini.

Kerajaan Pulau Pinang mengalami defisit yang amat teruk 4 tahun berturut turut dan karajaan di bawah kepimpinan DAP ini masih mahu membina terowong bawah laut yang menelan belanja RM 6.5 Bilion.

Kerajaan Pulau Pinang sengaja membuat isu pembinaan ini untuk menunjukkan bahawa mereka telah memberi keuntungan kepada kerajaan negeri walaupun pada hakikatnya Pulau Pinang tidak mendapat keuntungan selama 4 tahun kebelakangan ini.

Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang, keadaan sosioekonomi di Pulau Pinang bertambah teruk, dengan kesesakan lalulintas yang semakin kronik, pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah, serta keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Jika tidak dengan bantuan kerajaan pusat, kemungkinan besar Pulau Pinang akan bankrap kerana defisit yang ada tidak mampu untuk di selesaikan.

follow my twitter acc
@sAngkAkAla78

Written up by Sangkakalajari9




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: